Sportowe coupe Honda Civic Si dostępne jest w USA już prawie przez pół roku, teraz również ci, którym coupe wydaje się mało praktyczne, mają możliwość delektować się 200-konnym silnikiem. Do sprzedaży trafia bowiem sedan z przydomkiem Si, który bazuje na studium zaprezentowanym podczas targów w Chicago. W odróżnieniu od wersji studyjnej auto pozbawiono zestawu aerodynamicznego, który prawdopodobnie dostępny będzie dopiero w ramach zestawu HFP (Honda Factory Performance).
Pod maską zamontowano aluminiowy wolnossący silnik benzynowy 2 l DOHC i-VTEC ze zmiennymi fazami rozrządu i zmiennym skokiem zaworów, który oferuje moc 200 KM przy 7800 obr./min oraz moment obrotowy 189 Nm przy 6100 obr./min. Średnica cylindrów i skok tłoka wynosi 86 x 86 mm, a stopień sprężania to 11:1, czerwone pole obrotomierza rozpoczyna się na 8000 obr./min, a o zbliżającym się ograniczniku obrotów informuje migająca dioda. W standardzie znajdzie się manualna 6-biegowa przekładnia. Masa własna limuzyny to 1336 kg, co odpowiada masie Golfa GTI, auto wyposażono w dyferencjał o zwiększonym tarciu (LSD) oraz koła w rozmiarze 215/45 R 17. Z przodu wykorzystano kolumny McPhersona, z tyłu zawieszenie niezależne na podwójnych wahaczach wleczonych. Niestety na stronach amerykańskiej Hondy nie podano wartości przyśpieszenia i prędkości maksymalnej, jednak na pewno nikogo one nie zawiodą.
Niestety w Europie musimy zapomnieć o sportowej limuzynie, na Starym Kontynencie dostępny będzie wyłącznie 3-drzwiowy hatchback Type-R, którego debiut zaplanowano na targi w Paryżu, a według dostępnych informacji będzie wykorzystywał taką samą jednostkę napędową, jak coupe i sedan.