Limity emisyjne, ochrona środowiska naturalnego, zielony image... to wszystko powody, które prowadzą Hondę do celu, który firma sobie wytyczyła. Według ostatnich oświadczeń przedstawicieli japońskiej firmy w przeciągu najbliższych lat aż 10% samochodów hybrydowych sprzedanych na całym świecie ma pochodzić z firmy Honda.
Relatywnie odważny plan ma bardzo dużą szansę na sukces, gdyż Honda planuje poszerzyć gamę swoich samochodów hybrydowych o jeden czy dwa modele w najbliższych trzech latach.
Firma przygotowała także plan wprowadzenia na rynek taniego samochodu hybrydowego (nazywanego „Global Hybrid”), który swoją ceną ulokuje się poniżej modelu Civic Hybrid, tak więc technologie hybrydowe dostępne będą dla szerokiego grona klientów. Honda planuje rozpocząć produkcję tego modelu w roku 2009, a roczny plan produkcyjny wyniesie 200 tys. egzemplarzy.
Drugi samochód hybrydowy będzie przeznaczony dla bogatszych klientów, którzy zainteresowani są dynamicznymi właściwościami jezdnymi. Pojazd bazować będzie na hybrydowym samochodzie sportowym CR-Z (którego zdjęcia można zobaczyć w fotogalerii) i zadebiutuje w okresie najbliższych dwóch lub trzech lat.