Fotografie nowej Hondy CR-V, która do salonów sprzedaży trafi na początku przyszłego roku, już prezentowaliśmy, tak więc opis designu nie jest potrzebny. Dziś publikujemy pierwsze oficjalne informacje o technice ukrytej pod atrakcyjnie stylizowanym nadwoziem.
Kierownica trójramienna regulowana jest w dwu osiach, co w wypadku SUVów nie jest rzeczą oczywistą. Oferta miejsca wewnątrz ma dorównywać aktualnej wersji, pojemności bagażnika na razie nie podano. Na pewno jednak przestrzeń bagażową będzie można lepiej wykorzystać, dzięki przesuwanej tylnej kanapie. W wyposażeniu opcjonalnym znajdzie się panoramiczny dach, 18-calowe felgi (w standardzie 17” alufelgi), przednie i tylne czujniki systemu parkowania czy kamera wsteczna.
Honda chce pokonać konkurencję ofertą nowoczesnych technologii, tak więc dostępny będzie system minimalizujący skutki kolizji, aktywny tempomat, aktywne przednie lampy, system kontrolujący jazdę z przyczepą i aktywne zagłówki. W standardzie znajdą się przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny oraz system stabilizacji toru jazdy.
Pod maską pojawią się dwa silniki. Doładowana jednostka wysokoprężna 2,2 i-CTDi nie uległa zmianie – dysponuje mocą 140 KM i 340 Nm momentu obrotowego, jednak dzięki lepszej aerodynamice auta ma się obniżyć zużycie paliwa i polepszyć dynamika. Benzynowa 2-litrówka i-VTEC bazuje na silniku 1,8 l z Civica, dysponuje on technologiami oszczędzającymi paliwo, a zarazem zapewnia odpowiednie osiągi. Moc silnika to 150 KM, a moment obrotowy 190 Nm.
CR-V pozostał wierny systemowi Dual Pump Real Time 4WD, który składa się z dwu pomp. W nowym CR-V system poddano modernizacji, co umożliwiło przyśpieszenie reakcji oraz podwyższenie o 20 % ilości momentu obrotowego przenoszonego na tylną oś. Dzięki obniżonemu punktowi ciężkości i większemu rozstawowi kół mają się polepszyć właściwości jezdne.