Początkowo Honda broniła się przed łączeniem oznaczenia CR-Z z bezpośrednim następcą modelu CR-X, ale nie można zaprzeczyć, że podobieństwo jest większe niż nazwa. Mały i lekki CR-X stał się legendą.

Na podwoziu hatchbacka Civic w 1983 roku powstał pojazd o długości 3,7 m w konfiguracji siedzeń 2+2. Napędzany silnikiem 1,5i o mocy 74 kW o mocy 92 kW do 96 kW. W 1987 roku auto poddano faceliftingowi i o 100 kg wzrósł. W 1990 roku ofertę poszerzył silnik 1,6i-VT z rewolucyjnym rozwiązaniem VTEC o mocy 110 kW przy 7600 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 144 Nm przy 7100 obr./min. Produkcja tego modelu zakończyła się w 1991 roku.

Honda zdecydowała o zastąpieniu coupé CR-X dwumiejscowym CRX del Sol z nadwoziem typu targa, który był produkowany w latach 1992-1998, ale nie zdobył spodziewanych sukcesów. W 1999 roku pojawił się roadster S2000 z napędem tylnych kół i hybrydowy Insight.

W 2009 roku rozpoczęto produkcję drugiej generacji roadstera. Honda CR-Z zachowała krótkie nadwozie i większość elementu design z wersji studyjnej z 2007 roku. Płyta podłogowa jest identyczna jak w modelu Insight. W porównaniu z CR-Z ma o 115 mm krótszy rozstaw osi, który wynosi 2430 mm. Długość całkowita wynosi 4080 mm (-315 mm), o 44 kg mniejsza masa od modelu Insight.

Model ten można już zamawiać u polskich dilerów Hondy.

Honda CR-Z - porównanie wymiarów z innymi modelami
Długość [mm] 4080 4395 3900 4270
Szerokość [mm] 1740 1695 1695 1785
Wysokość [mm] 1395 1425 1525 1445
Rozstaw osi [mm] 2435 2550 2500 2620
Pojemność bagażnika [l] 214 408 366 485
Masa [kg] 1147 1276 1122 1338
Hybryda Wersja Cena w zł
1.5 i-VTEC IMA S 85 900
1.5 i-VTEC IMA Sport 87 000
1.5 i-VTEC IMA GT 94 000
1.5 i-VTEC IMA GT+tapicerka skórzana+szklany dach panoramiczny 102 000
1.5 i-VTEC IMA GT+tapicerka skórzana+szklany dach panoramiczny+nawigacja 107 000