Początkowo Honda broniła się przed łączeniem oznaczenia CR-Z z bezpośrednim następcą modelu CR-X, ale nie można zaprzeczyć, że podobieństwo jest większe niż nazwa. Mały i lekki CR-X stał się legendą.
Na podwoziu hatchbacka Civic w 1983 roku powstał pojazd o długości 3,7 m w konfiguracji siedzeń 2+2. Napędzany silnikiem 1,5i o mocy 74 kW o mocy 92 kW do 96 kW. W 1987 roku auto poddano faceliftingowi i o 100 kg wzrósł. W 1990 roku ofertę poszerzył silnik 1,6i-VT z rewolucyjnym rozwiązaniem VTEC o mocy 110 kW przy 7600 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 144 Nm przy 7100 obr./min. Produkcja tego modelu zakończyła się w 1991 roku.
Honda zdecydowała o zastąpieniu coupé CR-X dwumiejscowym CRX del Sol z nadwoziem typu targa, który był produkowany w latach 1992-1998, ale nie zdobył spodziewanych sukcesów. W 1999 roku pojawił się roadster S2000 z napędem tylnych kół i hybrydowy Insight.
W 2009 roku rozpoczęto produkcję drugiej generacji roadstera. Honda CR-Z zachowała krótkie nadwozie i większość elementu design z wersji studyjnej z 2007 roku. Płyta podłogowa jest identyczna jak w modelu Insight. W porównaniu z CR-Z ma o 115 mm krótszy rozstaw osi, który wynosi 2430 mm. Długość całkowita wynosi 4080 mm (-315 mm), o 44 kg mniejsza masa od modelu Insight.
Model ten można już zamawiać u polskich dilerów Hondy.
Honda CR-Z - porównanie wymiarów z innymi modelami | |||||
Długość [mm] | 4080 | 4395 | 3900 | 4270 | |
Szerokość [mm] | 1740 | 1695 | 1695 | 1785 | |
Wysokość [mm] | 1395 | 1425 | 1525 | 1445 | |
Rozstaw osi [mm] | 2435 | 2550 | 2500 | 2620 | |
Pojemność bagażnika [l] | 214 | 408 | 366 | 485 | |
Masa [kg] | 1147 | 1276 | 1122 | 1338 |
Hybryda | Wersja | Cena w zł |
1.5 i-VTEC IMA | S | 85 900 |
1.5 i-VTEC IMA | Sport | 87 000 |
1.5 i-VTEC IMA | GT | 94 000 |
1.5 i-VTEC IMA | GT+tapicerka skórzana+szklany dach panoramiczny | 102 000 |
1.5 i-VTEC IMA | GT+tapicerka skórzana+szklany dach panoramiczny+nawigacja | 107 000 |