Japońska Honda rozpoczęła na rodzimym rynku sprzedaż małego SUV-a, którego nazwano Crossroad. Nowy samochód w porównaniu do ostatnich futurystycznych kreacji firmy Honda ma aż banalny przód, profil niesie cechy stylistyczne modelu Honda Element, a tył przypomina nieprodukowane już HR-V. Crossroad ma 4285 mm długości, 1755 mm szerokości i 1670 mm wysokości, przy czym podwozie otrzymało duży rozstaw osi o długości 2700 mm. Dla porównania rozmiary aktualnej generacji CR-V wynoszą 4525 x 1820 x 1675 mm, a rozstaw osi „zaledwie” 2630 mm.
Podstawową jednostką napędową jest znany benzynowy 4-cylindrowiec 1,8 i-VTEC z Civica o mocy 140 KM, alternatywnie oferowany jest tylko o 10 KM mocniejszy 2-litrowy i-VTEC (150 KM) znany z modelu CR-V. Jedyną oferowaną skrzynią biegów jest 5-biegowy automat, po raz pierwszy w Hondzie pojawiła się funkcja hill holder, nazwana w Hondzie Hill Start Assist, która zapobiega staczaniu się auta przy ruszaniu pod górkę. Podwozie pochodzi z Civica 4D 8. generacji i jest tworzone przez kolumny McPhersona z przodu i trapezowe zawieszenie Reactive Link Double Wishbone. Samochód można wyposażyć w systemy hi-tech, jak np. CMBS (system zmniejszający następstwa kolizji) czy adaptacyjny tempomat.
Honda Crossroad wyposażona jest w trzy rzędy siedzeń, tak więc przewiezie aż siedmiu pasażerów. Kierownica pochodzi z modelu CR-V. Crossroad w standardzie oferowany jest z napędem na przednią oś, ale dostępna jest także wersja 4x4, która używa znany z CR-V system Dual Pump Real Time 4WD. W podstawowej wersji zastosowano ogumienie w rozmiarze 215/65 R 16, dla wyższych wersji zarezerwowano rozmiar 215/60 R 17.
Nowy model Crossroad na razie przeznaczony jest wyłącznie na rodzimy rynek Hondy i nie wiadomo czy kiedykolwiek auto będzie sprzedawane poza granicami Japonii.