Zaprezentowana 25 lat temu Honda Legend była pierwszym japońskim samochodem, który miał powalczyć z Audi, BMW i Mercedesem w klasie wyższej. Słabe wyniki sprzedaży spowodowały jednak, że pod koniec 2010 roku Legend zniknie z oferty japońskiego producenta w Niemczech.
Obecny Legend to czwarta generacja modelu. Samochód napędzany benzynowym silnikiem o mocy 217 kW/295 KM jest rzadkim widokiem na europejskich drogach. Czterodrzwiowa limuzyna z napędem na cztery koła kusi klientów kompletnym wyposażeniem oraz sportowymi właściwościami jezdnymi. Legend nigdy nie był jednak sprzedawany z silnikiem diesla – i chyba właśnie przez to samochód nie odniósł większego sukcesu.
Zaprezentowana w 1985 pierwsza generacja modelu Legend miała zapoczątkować cała gamę luksusowych modeli japońskiego producenta. W USA Honda stworzyła nawet specjalną markę – Acurę. Kilka lat później Toyota i Nissan przedstawiły Infiniti i Lexusa. Mazda rozpoczęła w Europie sprzedaż ekskluzywnych modeli Xedos, planowała również wprowadzić w USA markę Amati – w końcu się z tego jednak wycofała.
W następcy obecnego Legenda po raz pierwszy montowany będzie silnik V8. Samochód nie pojawi się jednak w Europie. Na starym kontynencie od wiosny 2011 roku lukę po Legendzie ma zapełnić sportowa wersja mniejszej Hondy Accord, która zostanie zaprezentowana przy okazji liftingu modelu na salonie samochodowym w Genewie.
Chętni na obecną Hondę Legend muszą się spieszyć. Samochód najprawdopodobniej zniknie również z polskiej oferty. Jego ceny rozpoczynają się od 258 tys. zł.