Wiadomości Aktualności Honda Legend: z nowym designem i mocniejszym silnikiem

Honda Legend: z nowym designem i mocniejszym silnikiem

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Honda Legend przeznaczona na rynki europejskie przeszła dokładny facelifting i otrzyma nowy silnik o pojemności skokowej 3,7 l. Zmiany na rok modelowy 2009 są identyczne jak w modelu Acura RL, który miał swoją premierę na początku tego roku.

Honda Legend: z nowym designem i mocniejszym silnikiem
Zobacz galerię (13)
Auto Świat
Honda Legend: z nowym designem i mocniejszym silnikiem

Wyraźnie zmieniona Acura RL przeznaczona na rynek amerykański, miała swoją premierę w lutym 2008 roku podczas salonu samochodowego w Chicago. Natomiast z premierą wersji europejskiej Hondy Legend japoński producent czekał aż do końca lata. Większość zmian jest identyczna do tych, które znamy z modelu Acura RL.

Zmian doczekało się nadwozie. Nowe są światła, przednie błotniki, pokrywa silnika, pokrywa bagażnika i oba zderzaki. Wygląd tego auta zmienił się od eleganckiego do bardziej agresywnego. Dodatkowo podkreślają go 18-calowe koła. Zmieniony design upodobnił ten model do nowego Accorda.

Tradycyjnie wnętrze będzie dostępne w pełnym wyposażeniu. Standardem są aktywne zagłówki, w niektórych krajach za dopłatą dostępny będzie adaptacyjny tempomat z systemem bezpieczeństwa CMBS. Komfort pasażerów poprawi zapewne także lepsze wyciszenie kabiny. Nowością będzie system Active Noise Cancellation, który eliminuje szumy otoczenia.

Obecnie jednostka napędowa zyskała o 0,2 l większą pojemność skokową i ma obecnie 3,7 litra. Nowością są zawory wydechowe wyposażone w system VTEC, który dotychczas występował tylko w zaworach ssących. Maksymalny moment obrotowy zyskał obecnie w średnim zakresie o 20 pro. więcej obrotów. Co prawda Honda nie podała jeszcze dokładnych danych dotyczących wersji europejskiej, ale dysponujemy specyfikacją amerykańską, która zapewne będzie identyczna.

W tym przypadku moc silnika wzrosła z 213 do 221 kW, a maksymalny moment obrotowy z 347 do 366 Nm. Skróceniu o 0,2 sekundy uległ też czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h, który wynosi obecnie 7,1 sekundy. Lepsza dynamika nie zwiększyła zużycia paliwa.

Jednostka napędowa współpracuje z nową pięciostopniową automatyczną przekładnią, która reaguje szybciej niż poprzednia wersja, a także umożliwia manualne zmiany za pomocą przycisków znajdujących się w kierownicy. Napęd czterech kół SH-AWD pozostał bez zmian, których jednak dokonanow zawieszeniu pojazdu.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: