„Ogromny sukces, jaki odniósł Super Cub w ciągu tych 50 lat to zasługa naszych klientów, którzy doceniają zalety motocykla w codziennej eksploatacji,” powiedział Takeo Fukui, Prezydent Honda Motor Co, Ltd. „Chciałbym jednocześnie podziękować wszystkim współpracownikom, zaangażowanym w proces powstawania Super Cub. Super Cub jest systematycznie dopasowywany do zmieniających się potrzeb klientów na całym świecie, a potwierdzeniem jego popularności jest fakt, iż do kwietnia tego roku sprzedano łącznie aż 60 milionów sztuk serii Cub. Co więcej, nowowybudowana część fabryki motocykli Kumamoto rozpocznie działalność już pod koniec roku. Wierzę, że fabryka Kumamoto stanie się światowym liderem produkcji motocykli Hondy i dostarczy naszym klientom produkty zupełnie nowej jakości.”

Od czasu wprowadzenia na rynek pierwszego modelu Super Cub C100 w 1958 r., motocykl ten doskonale sprzedaje się w ponad 160 krajach* na całym świecie, a klienci doceniają jego zalety w codziennej eksploatacji. Poza Japonią, produkcja Super Cub rozpoczęła się w 1961 r. na Tajwanie, gdzie motocykl powstawał z części dostarczanych z Japonii. Z czasem produkcja została przeniesiona do innych krajów zgodnie z hasłem Hondy: „budować blisko klienta”. Seria Honda Cub jest obecnie produkowana w 16 fabrykach w 15 krajach na całym świecie.*Wewnętrzne dane Hondy

Kamienie milowe w historii „Honda Super Cub”

Sierpień 1958 Rozpoczyna się sprzedaż modelu Super Cub C100 (4-suwowy, chłodzony powietrzem jednocylindrowy silnik OHV o pojemności 49cm3 i mocy 4,5KM)Miejsce produkcji: Fabryka Yamato (później Saitama Factory Wako Plant)1959 Rozpoczyna się eksport motocykla do Stanów Zjednoczonych1960 Rozpoczyna się produkcja w fabryce Suzuka1961 Łączna sprzedażosiąga 1 milion sztukRozpoczyna się produkcja motocykla na Tajwanie z wykorzystaniem części dostarczanych z Japonii (pierwsze miejsce produkcji poza Japonią)1964 Rozpoczyna się sprzedaż modelu Super Cub C65 (pierwszy silnik OHC)1966 Rozpoczyna się sprzedaż modelu Super Cub C50 (silnik OHC)1967 Łączna sprzedaż 5 milionów sztuk1974 Łączna sprzedaż 10 milionów sztuk1983 Uzyskano zużycie paliwa na poziomie 1 litra/180 km (przy stałej prędkości 30km/h - Super Cub 50 Super Custom)1988 Rozpoczyna się sprzedaż modelu Press Cub1991 Przeniesienie produkcji do fabryki Kumamoto1992 Łączna sprzedaż osiąga 20 milionów sztuk1997 Rozpoczyna się sprzedaż modelu Little Cub2005 Łączna sprzedaż osiąga 50 milionów sztuk2007 Elektronicznie sterowany wtrysk paliwa - Honda PGM-F1 - zainstalowany w modelach Super Cub 50, Press Cub 50 i Little Cub2008 Łączna sprzedaż osiąga 60 milionów sztuk (kwiecień)