Logo
WiadomościAktualnościHonor firmy uratowany

Honor firmy uratowany

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Rozpoczęcie sprzedaży produkowanego w Dreźnie flagowego modelu Volkswagena - Phaetona, który ma stanowić odpowiedź koncernu na Mercedesa klasy S i BMW serii 7, zostaje przesunięta w czasie. Za opóźnienie odpowiedzialna jest sprawiająca wszystkim producentom coraz większe problemy elektronika (obydwaj konkurenci cierpią z tego samego powodu).

We wnętrzu samochodu znalazło zastosowanie ponad 60 różnego rodzaju silniczków do napędu np. elektrycznie sterowanych szyb czy lusterek. Aby zaoszczędzić na masie pojazdu, zdecydowano się na zastosowanie aluminiowych kabli o najmniejszej możliwej średnicy. Niestety, często dochodzi do przeciążenia instalacji (np. wtedy, gdy kierowca jednocześnie uruchomi klimatyzację i chce skorzystać z sygnału dźwiękowego), a wskutek tego do zakłóceń w pracy urządzeń pokładowych. Dilerzy donoszą, że przy pierwszych jazdach próbnych z klientami pojawiają się kłopoty z klimatyzacją, systemem hamulcowym i nawigacją satelitarną. Przed połową sierpnia żaden z nabywców nie otrzyma swego Phaetona - fabryka wychodzi z założenia, że lepiej trochę poczekać, niż wypuszczać na rynek auto niedopracowane i zapraszać klientów do serwisów. Inżynierowie koncernu pracują na wysokich obrotach, by zaradzić oszczędnościowym zabiegom projektantów.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: