We wnętrzu samochodu znalazło zastosowanie ponad 60 różnego rodzaju silniczków do napędu np. elektrycznie sterowanych szyb czy lusterek. Aby zaoszczędzić na masie pojazdu, zdecydowano się na zastosowanie aluminiowych kabli o najmniejszej możliwej średnicy. Niestety, często dochodzi do przeciążenia instalacji (np. wtedy, gdy kierowca jednocześnie uruchomi klimatyzację i chce skorzystać z sygnału dźwiękowego), a wskutek tego do zakłóceń w pracy urządzeń pokładowych. Dilerzy donoszą, że przy pierwszych jazdach próbnych z klientami pojawiają się kłopoty z klimatyzacją, systemem hamulcowym i nawigacją satelitarną. Przed połową sierpnia żaden z nabywców nie otrzyma swego Phaetona - fabryka wychodzi z założenia, że lepiej trochę poczekać, niż wypuszczać na rynek auto niedopracowane i zapraszać klientów do serwisów. Inżynierowie koncernu pracują na wysokich obrotach, by zaradzić oszczędnościowym zabiegom projektantów.
Honor firmy uratowany
Rozpoczęcie sprzedaży produkowanego w Dreźnie flagowego modelu Volkswagena - Phaetona, który ma stanowić odpowiedź koncernu na Mercedesa klasy S i BMW serii 7, zostaje przesunięta w czasie. Za opóźnienie odpowiedzialna jest sprawiająca wszystkim producentom coraz większe problemy elektronika (obydwaj konkurenci cierpią z tego samego powodu).