Wiadomości Aktualności Humber 9/28 1928 Anglia

Humber 9/28 1928 Anglia

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Początków tej konstrukcji należy szukać w roku 1923. Powstał wtedy model 8/18 napędzany 4-cylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 985 ccm, z mieszanym górno-dolnym rozrządem (zawory ssące górne, a wydechowe dolne).

Humber 9/28 1928 Anglia
Auto Świat
Humber 9/28 1928 Anglia

Nowością było użycie zapłonu bateryjnego z cewką zapłonową. Dzięki swojej lekkości (niewiele ponad 500 kg), niezawodności i dobrym osiągom samochód cieszył się dużym powodzeniem i często wykorzystywano go w zawodach. Kolejnym etapem rozwoju był model 9/20i wreszcie prezentowany 9/28. Samochód ten nie był już tak lekki, ale za to powiększony do 1056 ccm silnik dawał nadal dobre osiągi. Jego żywotność podnosiło smarowanie ciśnieniowe. Zatrzymanie pojazdu zapewniały hamulce na cztery koła. Był to pierwszy model firmy Humber, który miał hamulce na przednie koła montowane fabrycznie. W poprzednich modelach można je było zamówić tylko jako dodatkową opcję. W latach 1928-30 wyprodukowano 1250 sztuk tego auta w różnych wersjach nadwozia. Najtańsze można było kupić już za 220 funtów. Na zamówienie montowano koła szprychowe. Prezentowane nadwozie reklamowano m.in. dużą przednią szybą "uchylaną dla poprawienia wentylacji oraz otwieraną do jazdy podczas mgły".

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: