H3 trafi do sprzedaży w USA późną wiosną przyszłego roku, a wkrótce potem także do kilku państw Europy, gdzie działają dilerzy tej marki (najbliższe salony zlokalizowane są w Niemczech). Totalny odjazd w klasie SUVNowe auto wygląda bardzo atrakcyjnie i oryginalnie, a jego design nie pozostawia wątpliwości, do jakiej rodziny należy. Charakterystyczny, chromowany grill, wysoko prowadzona linia boczna, duże, płaskie powierzchnie i nadkola to elementy nawiązujące stylistyką do większego H2. Auto porusza się na 16-calowych felgach (w opcji "17"), które wraz z oponami mają łączną średnicę 32 cali! Wymiary nadwozia sytuują małego Hummera w klasie średnich SUV-ów. Wnętrze może pomieścić 5 osób i dużą ilość bagażu (pojemność przestrzeni ładunkowej sięga 1575 l). Wykończone jest komfortowo. Do wyboru tapicerka materiałowa lub skórzana. W standardzie radio z CD, klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka. W opcji nawigacja OnStar, DVD z kolorowym, dotykowym ekranem oraz panoramiczny szyberdach.Pakiet bezpieczeństwa może obejmować przednie i boczne airbagi, kurtyny powietrzne, ABS z dynamicznym rozdziałem siły hamowania, system kontroli stabilności Stabilitrak i kontroli trakcji, układ zapobiegający dachowaniu oraz napinacze pasów bezpieczeństwa.Gdzie diabeł nie może, tam Hummera pośleSztywna rama, zawieszenie z eliptycznymi resorami, amortyzatorami gazowymi i stabilizatorami, 231-milimetrowy prześwit oraz specjalne osłony pod silnikiem i zbiornikiem paliwa mają sprawiać, że auto poradzi sobie w każdym terenie. Świadczą też o tym takie parametry, jak kąt natarcia 40°, kąt zejścia 37° oraz kąt rampowy 25°. Przeszkody wodne o głębokości do 61 cm również nie sprawią kłopotów Hummerowi.H3 zostało wyposażonew system stałego napędu 4x4 Borg-Warner z elektronicznym rozdziałem momentu między osiami oraz skrzynią redukcyjną i blokadą tylnego dyferencjału. Charakterystyka zawieszenia ma zapewniać także komfortowe podróżowanie poza terenem na poziomie aut klasy średniej, a zębatkowy układ kierowniczy ze wspomaganiem i średnica zawracania sięgająca 11,3 m - łatwe manewrowanie na ulicach.Źródło napędu to nowy, 5-cylindrowy, benzynowy silnik Vortec o mocy 220 KM. Będzie on dostępny z 5-biegową skrzynią manualną lub 4-stopniowym "automatem".Za H3 trzeba będzie zapłacić minimum 30 tys. dolarów. Przy obecnym kursie to ok. 103 tys. zł! Nawet po doliczeniu cła nowy Hummer może się okazać jedną z ciekawszych ofert w tym segmencie.
Galeria zdjęć
Hummer malutki
Hummer malutki
Hummer malutki