Wszystkie cztery hybrydowe pojazdy komunalne zostały zbudowane na podwoziu samochodu ciężarowego Volvo FE. Tym, co odróżnia je od pozostałych pojazdów komunalnych, znajdujących się w regularnej eksploatacji, jest ich układ napędowy. W pojazdach hybrydowych zastosowano połączenie silnika wysokoprężnego z silnikiem elektrycznym, a każde z tych źródeł mocy może być wykorzystywane oddzielnie lub w połączeniu z drugim.

Ponieważ silnik elektryczny jest wykorzystywany podczas ruszania z miejsca i rozpędzania pojazdu, zużycie paliwa może być ograniczone o 15-20%. Po dodaniu dodatkowego zestawu akumulatorów, napędzającego mechanizm zgniatający śmieciarki, pojazd hybrydowy może zaoferować dodatkową oszczędność paliwa, o kolejne 15-20%, co oznacza łączną redukcję jego zużycia na poziomie 30%. Emisja dwutlenku węgla jest tym samym znacznie niższa. Silnik elektryczny nie emituje spalin i jest bardzo cichy, co jest dużą zaletą w przypadku pojazdów pracujących często w obszarach zabudowanych i we wczesnych godzinach porannych.

Od kwietnia 2008 roku trwają testy pojazdów komunalnych z zastosowaną w nich przez Volvo Trucks technologią hybrydową, która to technologia szybko zbliża się do fazy jej komercjalizacji. Produkcja seryjna pojazdów zaplanowana jest na koniec przyszłego roku. To, czego można być pewnym już dziś to fakt, że zainteresowanie rynku jest duże.

Cztery hybrydowe śmieciarki, to pojazdy przedprodukcyjne, które zostaną dostarczone przez Volvo Trucks wraz z kompletną zabudową. Pojazdy te będą użytkowane przez Veolia Proprete na podstawie 24-miesięcznej umowy leasingowej, obejmującej, między innymi, obsługę serwisową, obsługę zapobiegawczą oraz bieżące aktualizacje oprogramowania.