Celem tych trzyletnich testów jest uzyskanie nowych informacji na temat eksploatacji 7,5-tonowych ciężarówek hybrydowych oraz zademonstrowanie wysokiego poziomu wydajności napędu elektryczno-dieslowego. Samochód Fuso Canter Eco Hybrid zużywa do 15 procent paliwa mniej niż konwencjonalne pojazdy z napędem diesla, a tym samym emituje odpowiednio mniej dwutlenku węgla. "Jesteśmy bardzo zadowoleni, że znaleźliśmy ośmiu tak znanych klientów do tego największego w Europie programu badawczego", mówi Ian Jones, Dyrektor Zarządzający działu pojazdów użytkowych Mercedes-Benz w Wielkiej Brytanii. "W Londynie od wielu lat mamy doczynienia z bardzo dużym zagęszczeniem ruchu, co powoduje wysoki poziom emisji spalin. Ciężarówka Fuso Canter Eco Hybrid pozwoli nam udowodnić, że usługi transportowe realizowane w ruchu miejskim mogą być bardziej przyjazne środowisku."

Dziesięć pojazdów Fuso Canter Eco Hybrid przekazano ośmiu klientom (Amey, DHL, Hill Hire, Ringway, Royal Mail, Scottish and Southern, Tesco i TNT) w centrum Londynu. Przy wyborze partnerów do przeprowadzenia badania, Daimler kierował  się założeniem, że flota testowa ma pokrywać się z szerokim zakresem wymagań klientów w stosunku pojazdów użytkowych. Na przykład ciężarówki używane w firmach logistycznych, takich jak DHL, Royal Mail i TNT przy dostarczaniu paczek działają głównie w ruchu miejskim, gdzie częste zatrzymywanie się i ruszanie jest koniecznością, zarówno w wyniku korków, jak i w celu wyładowywania przewożonych towarów. Z kolei ciężarówki używane przez sieć sklepów Tesco używane są na regularnych trasach pomiędzy supermarketami a magazynem centralnym. Fuso Canter Eco Hybrid potwierdzi swój potencjał w oszczędzaniu paliwa w obu tych scenariuszach.

"Model Fuso Canter Eco Hybrid jest oferowany przez Mitsubishi Fuso w Japonii od 2006 roku. Również w Europie cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów", mówi Alexander Müller, dyrektor działu sprzedaży i marketingu w Mitsubishi Fuso Europe. "Jednakże dla wielu klientów przeszkodą w zakupie pojazdu hybrydowego jest relatywnie wysoka cena. Razem ze swoimi partnerami, Daimler zainwestował w ten pilotażowy projekt, aby praktycznie dowieść, jaki potencjał oszczędności drzemie w tych autach, w porównaniu do konwencjonalnych systemów napędowych. Ten test flotowy pomoże również zoptymalizować dalsze prace badawcze nad produktem, zgodnie z wymaganiami klientów". Pojazdy używane w tym największym teście flotowym ciężarówek hybrydowych zostały wyprodukowane przez

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), należącą do koncernu Daimler AG. To niewielka seria, w której wykorzystano dwie różne technologie napędowe: napęd hybrydowy oraz silnik z seryjnie produkowanej 7,5-tonowej ciężarówki Fuso Canter. To rozwiązanie zostało zastosowane zgodnie z potrzebami rynku europejskiego i spełnia normę emisji spalin Euro 4.