Lexus CT od firmy Gazoo Racing, któraj przygotowuje także wyścigowego Lexusa LFA, został wystawiony w ponad sześciogodzinnym wyścigu Adenauer ADAC Rundstrecken-Trophy w klasieSP4.

Auto, tak jak jego drogowy odpowiednik, został wyposażony w pełny układ hybrydowy, ale miejsce spalinowego silnika 1.8 zajęła mocniejsza jednostka o pojemności 2,4 l. Reszta pozostała bez zmian. Start odbywa się na silniku elektrycznym, który jest aktywny także podczas hamowania. Benzyniak przejmuje kontrolę przy wyższych prędkościach, otrzymując wsparcie od motoru elektrycznego.

Japońska marka chwali się, że pojazd emituje najmniej szkodliwych gazów w porównaniu z benzynowymi czy wysokoprężnymi odpowiednikami. Na torze jednak nie to się liczy. Miejmy nadzieję, że tam jeszcze długo nie zagoszczą restrykcyjne normy emisji spalin.

Lexus jest jedynym producentem, który uczestniczy w większości wytrzymałościowych wyścigów samochodami hybrydowymi. Wszystko zaczęło się w 2005 roku, kiedy SUV RX 400h wystartował wNürburgring 24 Hours.