Klienci w Europie zakupili ponad 33 500 sztuk tego popularnego modelu w wersji hatchback i kombi.

Od momentu wprowadzenia i30 na rynek w 2007r, sprzedano ponad 120 000 egzemplarzy i jest to najszybciej sprzedający się model w historii Hyundaia w Europie.

- Sukces sprzedażowy i30 jest rezultatem konsekwentnej polityki Hyundaia w wychodzeniu naprzeciw oczekiwaniom klientów na starym kontynencie – powiedział Allan Rushforth,, Wicerezes Hyundai Motor Europe. i30 to nowoczesne auto, w którym połączyliśmy stylowy design i bogate wyposażenie. Ale przede wszystkim i30 oferuje wysoką jakość i niezawodność w przystępnej cenie, co pozwala mu efektywnie konkurować w wymagającym segmencie C. Wyróżniony wieloma nagrodami i30 jest perfekcyjnym odzwierciedleniem sloganu Hyundaia: „Liczy się Prawdziwa Jakość”...

Silną stroną i30 jest zastosowanie nowoczesnych, mocnych i ekologicznych silników. Szczególną popularnością cieszy się nowa jednostka 1.6 CRDi 115 KM, emitująca 119 g / km CO2, co jest istotnym argumentem na rynkach stosujących preferencyjne stawki podatkowe.

Pozycja i30 wzmacnia się jeszcze dodatkowo poprzez wprowadzenie do sprzedaży wersji i30 Blue – pierwszego modelu, z ekologicznej linii aut, sygnowanej oficjalnie jako Blue DriveTM.Zastosowany tu systemu ISG (Idle Stop and Go) umożliwia redukcję zanieczyszczeń nawet o 15 procent.

Technologia ISG sprawdza się idealnie we wzmożonym ruchu miejskim, gdzie istnieje nieustanna potrzeba ruszania i zatrzymywania się. System automatycznie wyłącza silnik, kiedy samochód całkowicie się zatrzyma (skrzynia biegów na luzie), a uruchamia go ponownie natychmiast, jak tylko kierowca naciśnie pedał sprzęgła.

W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2009r Hyundai był jedynym, dużym producentem, który znacząco poprawił swój udział na rynku europejskim. Korzyści, wynikające z pełnej dostępności i30, dzięki uruchomieniu produkcji w czeskich Nosovicach, pozwalają przewidywać kontynuację sukcesów sprzedażowych Hyundaia w Europie.