Sześciostopniowe przekładnie automatyczne zostały zaprojektowane przez Toyotą oraz wspólnymi siłami koncernów General Motors i Ford. Hyundai jest kolejnym producentem w kolejności. Z koreańską konstrukcja związanych jest prawie 300 patentów, a w porównaniu z 5-stopniowym automatem jest ona lżejsza o 12 kg, o 41 mm krótsza i zawiera o 62 elementy mniej!

Prace rozwojowe nad nowa przekładnią trwały cztery lata. Pierwszym modelem samochodu, który ja otrzyma będzie Hyundai Grandeur 2,3 V6. Konstruktorzy oczekuję, ze model ten wyposażony w nową przekładnię będzie spalał o 12,2 proc. mniej paliwa, przy lepszym przyspieszeniu od 0 do 100 km h – z 8,0 do 7,7 sek.

W przyszłości nowa przekładnia zostanie wprowadzona do 16 modeli napędzanych silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Wśród nich znajdzie się także nowa wersja Hyundaia Santa Fe, którego wprowadzenie do sprzedaży zaplanowano pod koniec 2009 roku.