To największa zagraniczna inwestycja w historii Czeskiej Republiki. Spółka Hyundai Motor Manufacturing Czech (HHMC) od listopada 2008 roku wyprodukowała 80 tys. samochodów, ale oficjalne otwarcie fabryki w Noszowicach odbyło się dopiero teraz.
Decyzja o lokalizacji fabryki w Noszowicach zapadła w 2005 roku. Wśród pokonanych znalazła się także Polska. HMMC powstała w lipcu 2006 roku, a w listopadzie wbito pierwsze łopaty na terenie budowy fabryki. Oficjalnie budowę rozpoczęto 18. kwietnia 2007 roku, 3. listopada 2008 roku ruszyła taśma produkcyjna.
Pierwszym modelem samochodu, który jest tutaj produkowany jest Hyundai i30 w wersji hatchback. W lutym 2009 roku rozpoczęto produkcję i30cw (kombi). Trzecim modelem będzie Kia Venga, którego produkcja rozpocznie się w ostatnim kwartale 2009 roku.
Natomiast czwarty model dołączy do gamy produkcyjnej w 2011 roku, gdy wielkość produkcji osiągnie już 300 tys. samochodów rocznie. Mimo kryzysu producent nie zamierza weryfikować swoich tegorocznych planów, które zakładają wyprodukowanie 160 tys. samochodów. Prawie 90 proc. produkcji przeznaczona jest do krajów europejskich, a pozostałe są eksportowane do Afryki i Azji.
Zakład w Noszowicach powstał kosztem 1 mld Euro. Obecnie zatrudnionych jest tutaj około 2 tys. pracowników, którzy ą w stanie produkować rocznie 200 tys. samochodów. Kolejnych 4000 miejsc powstało w zakładach kooperujących.Do 2011 roku zakład planuje uruchomienie trzech zmian i zwiększenie zatrudnienia do 3500 osób, a w zakładach kooperujących do 7500 osób. Na terenie czeskiej republiki powstaje obecnie 65-70 proc. komponentów do produkowanych tutaj samochodów.
Wraz z Hyundaiem na terenie Czeskiej Republiki powstały kolejne koreańskie zakłady dostarczające komponenty do produkcji samochodów jak m.in. MOBIS Automotive, Donghee, Dymos (producent siedzeń), Sejong (amortyzatory i układy wydechowe), Plakor (tworzywa sztuczne), Sungwoo Hitech i kilka innych.
Ze Słowacji dowożone są jednostki napędowe 1,4 CVVT i 1,6 CVVT oraz turbodiesle 1,6 CRDi, ale 2,0 CVVT dostarczany jest aż z Korei.W Noszowicach produkowane są także przekładnie manualne, które zakład dostarcza także do słowackiej fabryki Kia i niewielką liczbę do fabryki w Rosji. Przekładnie automatyczne przywożone są z Korei.
Na nowoczesnej taśmie produkcyjnej w Noszowicach możne powstawać jednocześnie osiem typów pojazdów, a produkcja jednego trwa 21 godzin.