Historia Sonata ma swoje początki w połowie lat osiemdziesiątych, gdy po zakończeniu produkcji Forda Cortina rozpoczęto produkcję nowego sedana, który miał nawiązać do sukcesów mniejszych modeli Excel oferowanych na rynku USA. Druga generacja miała premierę w 1987 roku z silnikami Mitsubishi, trzecią i czwartą, a także kończącą swój żywot piątą generację znają znają użytkownicy na całym świecie. Nowa Sonata stanowi dalszy krok w rozwoju Hyundaia. W tym tygodniu zaprezentowano ją po raz pierwszy w Korei i rozpoczęto przedsprzedaż. Ten popularny w Korei i USA sedan doczekał się radykalnych zmian. Jego design, który jest inspirowany trendem czterodrzwiowych coupé będzie poważnym argumentem dla kupujących.
Prace rozwojowe nowej Sonaty trwały 4 lata i kosztowały 372 mln dolarów. W tym roku producent zamierza sprzedać w Korei 60 tys. egzemplarzy, a w przyszłym dwa razy więcej i rozpocząć produkcję w Alabamie (USA). W 2011 roku rozpocznie się produkcja w Chinach i wówczas roczne możliwości Sonaty osiągną 450 tys. egz. W Europie ten nowy sedan oczekiwany jest w przyszłym roku i będzie sprzedawany pod kodem i40.
W Korei auto będzie oferowane ze zmodernizowanym silnikiem czterocylindrowym 2,0 l (121 kW przy 6200 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 201 Nm przy 4600 obr./min). W późniejszym okresie dojedzie silnik o pojemności 2,4 l i mocy 147 kW. Europa otrzyma nowe turbodiesle. Za dopłatą będzie można zamówić szklany dach nad przednimi i tylnymi siedzeniami, adaptacyjne amortyzatory i system automatycznego parkowania.
Hyundai Sonata ma wymiary zewnętrzne 4820 x 1835 x 1470 mm, rozstaw osi 2795 mm. Masa pojazdu gotowego do jazdy z manualną przekładnią wynosi 1395 kg, a z automatyczną 1410 kg.