Wersja rosyjska będzie się jednak nieco różniła od tej sprzedawanej na innych rynkach. Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 2.0 litra o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 198 Nm oraz 2.4 litra o mocy 178 KM przy 228 Nm ( w USA ta sama jednostka Theta II ma moc 196 KM).
Oba będą dostarczane z sześciostopniowa przekładnia manualną lub sześciostopniowym automatem Shiftronic. Na rynku rosyjskim Sonata będzie wyposażona w m.in. ESP, nożny hamulec postojowy oraz podgrzewane tylne siedzenia.
Szósta generacja Hyundaia Sonata od września 2009 roku sprzedawana jest w Korei, a od grudnia także produkowana w Alabamie z przeznaczeniem na rynek USA. Koreańczycy planują również uruchomienie produkcji w Chinach.
W 2010 roku Hyundai zamierza sprzedać na całym świecie przynajmniej 450 tys. egzemplarzy tego modelu.