Zdobywając 80 procent nowych klientów na rynku europejskim (jedynie 20 procent nabywców tego auta, to obecni lub dawni posiadacze Mitsubishi), koncern Mitsubishi Motors zaoferował im uznaną technologię napędu czterech kół opakowaną w dynamiczne nadwozie, które z łatwością zmieści 5+2 pasażerów (lub 2 pasażerów i do 1 691 litrów bagażu). Wszystko to osiągnięto mniejszym kosztem, niż w przypadku podobnej wielkości samochodów kombi z segmentu D.

We wrześniu po salonie we Frankfurcie, gama wersji silnikowych modelu Outlander poszerzy się o dwie nowe jednostki:

2.2 Di-D Diesel common rail (produkowany przez PSA Peugeot Citroën):- 156 KM przy 4000 obr. / min. i 380 Nm przy 2000 obr ./ min.;- układ napędu wszystkich kół All Wheel Control;- 6-biegowa przekładnia manualna;- debiut rynkowy: czwarty kwartał 2007 roku.

2.4 l MIVEC, jednostka benzynowa (produkcji Mitsubishi Motors);- 170 KM przy 6000 obr. / min. i 232 Nm przy 4100 obr. / min.;- napęd na dwa lub cztery koła All Wheel Control (w zależności od rynku);- 5-biegowa przekładnia manualna lub 6-biegowa przekładnia CVT z trybem sportowym i możliwością zastosowania łopatek do zmiany biegów przy kierownicy- debiut rynkowy: czwarty kwartał 2007 roku.

Dwa nowe silniki o wysokiej mocy będą doskonałym uzupełnieniem obecnie oferowanej 2-litrowej jednostki wysokoprężnej Di-D z pompowtryskiwaczami (140 KM przy 4000 obr. / min. i 310 Nm przy 1750 obr. / min.) o średniej mocy, produkowany przez VAG.

Inne nowości oferowane w gamie roku 2008 to (w zależności od rynku):

- nowe, polerowane aluminiowe obręcze kół o średnicy 18 cali (standard w wersji Instyle);- czujnik deszczu i tylne czujniki parkowania (standard w Intense+ i Instyle);- miękkie w dotyku, lakierowane wykończenie tablicy rozdzielczej;- tylna kamera cofania dostępna w połączeniu z systemem komunikacyjnym Mitsubishi Multi Communication System (duży ekran dotykowy, dysk twardy (HDD), nawigacja satelitarna z muzycznym serwerem).

Pozostawiając rolę prawdziwego offroadera modelowi Pajero, Outlander znajduje swoje miejsce w sektorze pojazdów rekreacyjnych, choć może poszczycić się równie bezkompromisowymi rozwiązaniami.

Wykorzystując możliwość łatwej adaptacji nowej platformy globalnej MMC, zadbano o bezpieczeństwo i komfort podróżowania godny samochodu osobowego. Do uzyskania doskonałych właściwości jezdnych przyczyniają się również: niezależne zawieszenie wszystkich czterech kół z napędem All Wheel Control, bardzo wydajne hamulce i nisko położony środek ciężkości, który uzyskano przez zastosowanie aluminiowego panelu dachowego, opracowanego w technologii testowanej w modelu Lancer Evolution IX.