W rzeczywistości nowe GT jest autem większym niż na zdjęciach. Jego wymiary zewnętrzne zdecydowanie pokonują konkurentów i plasują go w klasie wyższej średniej. Jednak kształty nadwozia nie wszystkim mogą się podobać.
Wysoka przednia część nadwozia kontynuuje nowy rozdział w dziedzinie design, a atrapa wlotu powietrza chłodnicy przypomina BMW 7. Generalnie nowy model sprawia bardzo dobre wrażenia i zapewne w przyszłości stanie się ulubionym autem szefów. Może podobać się tylna część nadwozia z oryginalnymi światłami zespolonymi.
Wnętrze przejęto z „siódemki”, ale jest w nim wiele oryginalnych elementów. Bezramowe drzwi, przyjemne plastiki oraz ergonomicznie usytuowane przyciski i dźwignie.
W tylnej części jest nieco mniej miejsca niż w kombi seria 5. Jak sprawdziliśmy, człowiek o wzroście 186 cm ma nad swoją głową o 8 cm za mało. Tylne siedzenie można za pomocą elektrycznego systemu przesunąć do przodu, ale wówczas będzie zbyt mało miejsca na nogi. Lepiej jest już w bagażniku, który ma 85 cm głębokości i ponad 1 m szerokości pomiędzy nadkolami.Można oczekiwać, ze BMW GT spowoduje w swojej kategorii rynkowe zamieszanie.
BMW 5 Gran TurismoModel535i Gran Turismo550i Gran Turismo530d Gran TurismoPojemność skokowa [cm3]297943952993Cylindry/zawory6/48/46/4Moc [kW /obr./min]225/5800300/5500-6400180/4000Maksymalny moment obrotowy [Nm /obr./min]400/1200-5000600/1750-4500540/1750-3000Prędkość maksymalna [km/h]250250240Przyspieszenie 0-100 km/h [s]6,35,56,9Średnie zużycie paliwa [l/100 km]8,911,26,5Cena w Niemczech [Euro]55.70075.30055.200
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?
Fotogaleria I.Sportowe premiery - fotogaleria II.Fotogaleria III.Fotogaleria IV.Fotogaleria V.