Czy BMW stworzyło sportowy SUV? Zanim odpowiemy tak, to zdecydowanie X1 wygląda najbardziej sportowo ze wszystkich. Starszy i większy (przede wszystkim wyższy) X3 w porównaniu z nim wygląda jak typowy SUV, ale w przeciwieństwie do niego X1 zrezygnował z terenowych ambicji.
Już na pierwszy rzut oka wygląda jak wyższe kombi klasy średniej inspirowane modelami SUV. Przy tym podobnie jak pozostałe modele BMW z ostatniego okresu, zdecydowanie lepiej prezentuje się w rzeczywistości niż na zdjęciach.
Za kierownicą X1 siedzi się bardzo nisko, bardziej sportowo. Dzięki temu kierowca może czuć się wygodnie, a nad głowa ma dość dużo miejsca. Tym samym X! naprawia jedną z typowych niedogodności klasycznych modeli SUV. Nisko usytuowana jest także dźwignia zmiany biegów, a środkowy panel sportowego klimatu nie narusza.
Widok z miejsca kierowcy jest dobry widok przez znacznych rozmiarów szybę czołową i szyby boczne. Ułatwieniem życia kierowcy są także sporych rozmiarów lusterka zewnętrzne. Jedynym słabym punktem jest stosunkowo gruby tylny słupek.BMW X1 - porównanie wymiarów z X3ModelX1X3różnicaDługość [mm]44544569- 115Szerokość [mm]17981853- 55Wysokość [mm]15451674- 129Rozstaw osi [mm]27602795- 35Rozstaw kół z przodu [mm]15001524- 24Rozstaw kół z tyłu [mm]15291542- 13
W tylnym rzędzie siedzeń siedzi się wyżej, chociaż jest tu mniej miejsca nad głową niż z przodu. Pod tym względem X1 pokonuje na papierze większy model X3. Jest tu jednak mniej miejsca na nogi. Słabą stroną są małe otwory tylnych drzwi, ale można oczekiwać, że w tej części pojazdu będą podróżowały częściej dzieci niż dorośli. BMW X1 - wersje z napędem wszystkich kółModelxDrive18dxDrive20dxDrive23dxDrive28iPrzekładnia6M6M (6A)6A6APojemność skokowa [cm3]1995199519952996Cylindry/zawory4/44/44/46/4Moc [kW / obr./min]105/4000130/4000150/4400190/6600Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min]320/1750-2500350/1750-3000400/2000-2250310/2600-3000Prędkość maksymalna [km/h]195213223230Przyspieszenie 0-100 km/h [s]10,18,4 (8,6)7,36,8Średnie zużycie paliwa [l/100 km]5,75,8 (6,2)6,39,4
We wnętrzu X1 konstruktorzy BMW zapewnili dobra ergonomie, wysoką jakość, dobre wrażenie ogólne. Chociaż razić może w tylnej części środkowy podłokietnik. Bagażnik jest bardzo podobny do X3. Ma wysoko usytuowaną podłogę, jest długi i dostatecznie szeroki pomiędzy nadkolami.
BMW X1 - wersje z napędem tylnej osiModelsDrive18dsDrive20dPrzekałdnia6M6MPojemność skokowa [cm3]19951995Cylindry/zawory4/44/4Moc [kW/ obr./min]105/4000130/4000Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min]320/1750-2500350/1750-3000Prędkość maksymalna [km/h]200218Przyspieszenie 0-100 km/h [s]9,68,1Średnie zużycie paliwa [l/100 km]5,25,3
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?