Zapewne największym zaskoczeniem w tym modelu jest dużych rozmiarów szyba czołowa. To nietypowy design, który poprawia widoczność do przodu oraz dostarcza więcej światła dziennego do wnętrza pojazdu.
Dla tych, którzy nie lubią tyle światła, przewidziano przesuwny element częściowo zakrywający szybę.
Deska rozdzielcza nowego C3 nie wyprze się genów Peugeota 207. Rozmieszczenie elementów sterujących jest identyczne, podobnie jak i wielkość koła kierownicy czy położenie dźwigni zmiany biegów. Jednak całość w porównaniu z Peugeotem 207 prezentuje się lepiej. Standardem jest koło kierownicy z spłaszczoną dolną częścią, które w wyższych stopniach wyposażenia zostało pokryte skórą i elementami metalowymi. W porównaniu z Peugeotem C3 otrzymał lepsza jakość wykonania i nowocześniejszy design.
Kierowca może odnosić wrażenie, że przestrzeń przewidziana na nogi jest zbyt wąska – oba kolana stykają się ze środkową kolumną i drzwiami. Zastrzeżenie budzi system regulacji pochylenia foteli, którego pokrętła umieszczono od strony słupka B i trudno tam włożyć rękę.Więcej miejsca ma przed sobą współpasażer, gdyż konstruktorzy tego auta wygospodarowali stosunkowo dużo miejsca na kolana.
Ze względu na klasę auta jest mniej miejsca na tylnych siedzeniach, ale pod tym względem utrzymany jest standard tej klasy samochodów. Pasażerowie maja dobry widok na boki, co jest efektem niżej umieszczonych i większych niż w poprzedniej generacji okien.Bagażnik nie jest wielki, ale za to głęboki. Ma podwójną podłogę.
Nowy model C3 ma większe rozmiary od swojego poprzednika, chociaż mieści się w klasie małych aut. Nie zmieniła się jedynie wysokość, która wynosi 1,51 m. Długość całkowita 3,94 m (poprzednio 3,86 m) i szerokość 1,71 m (poprzednio 1,67 m). Większy jest też rozstaw osi, który wynosi 2,54 m (dotychczas 2,46 m). Auto montowane będzie na kołach o średnicy od 15- do 17-cali.
Gamę jednostek napędowych tworzą trzy znane silniki. Benzynowy o pojemności skokowej 1,1 litra, 1,4 litra i mocy 55 kW lub 70 kW oraz największy 1,6 l o mocy 88 kW. Turbodiesle reprezentowane są przez 1,6 HDi o mocy 66 kW lub 80 kW. W 2010 toku ofertę dopełni benzynowy silnik trzycylindrowy, druga generacja systemu start-stop oraz turbodiesle z automatem.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?