To co prawda jeszcze prototyp, ale nie taki zupełnie osamotniony. Skrót BEV oznacza Battery Electric Vehicle. Ta wersja pięciodrzwiowego hatchbacka napędzana jest silnikiem elektrycznym. Wszystkie własności praktyczne standardowego Focusa zostały zachowane, wnętrze mieści piec dorosłych osób, a bagażnik też nie został zmniejszony.
Silnik elektryczny zapewnia 100 kW mocy i pobiera energię z litowo-jonowych akumulatorów o maksymalnej pojemności 23 kWh. Umożliwiają one pokonanie dystansu 120 km, a ich doładowanie z domowego gniazdka elektrycznego 230 V trwa 6-8 godzin. Focus BEV może osiągać prędkość maksymalną 137 km/h.
Przygotowaniem kompletnej jednostki napędowej zajmowała się spółka Magna.
Pojazd elektryczny zbudowany na bazie Focusa jest zapowiedzią dołączenia Forda do programu UK Ultra-Low Carbon Vehicle, który został ogłoszony przez rząd brytyjski. Jego częścią będzieprezentacja pojazdów ekologicznych, która rozpocznie się za kanałem La Manche już w przyszłym miesiącu.
Na początku 2010 roku w okolicach Londynu powinno pojawić się 15 podobnych pojazdów. Ford planuje też jazdy testowe na kontynencie europejskim.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?
Fotogaleria I.Sportowe premiery - fotogaleria II.Fotogaleria III.Fotogaleria IV.Fotogaleria V.