Nadwozie
Nowy Superb Combi ma długość całkowitą 4838 mm i szerokość 1817 mm, pod tym względem są to parametry identyczne z liftbackiem. Wysokość Superba Combi wynosi 1481 mm, a ze standardowo montowanym relingiem wzrasta ona 1510 mm.
Bagażnik ma pojemność 633 litry, co znacznie wykracza poza to co oferuje konkurencja. Po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta ona do 1865 litrów. Szerokość piątych drzwi umożliwia załadowanie towarów o większych gabarytach. Dolna krawędź bagażnika znajduje się na wysokości 600 mm.
Škoda Superb: liftback vs. kombiModelSuperbSuperb CombiDługość [mm]48384838Szerokość [mm]18171817Wysokość [mm]14621481Rozstaw osi [mm]27612761Bagażnik [l]565-1670633-1865
Poniższe porównanie z konkurentami ukazuje, że Superb Combi należy do elity w klasie średniej. Pojemność bagażnika może być porównywalna z największymi modelami wyższej klasy średniej. Škoda Superb Combi: porównanie z konkurencjąModelSuperb CombiPassat VariantMondeo kombiInsignia STAvensis WagonDługość [mm]48384775483049104765Szerokość [mm]18171820188518551810Wysokość [mm]14811515154515001480Rozstaw osi [mm]27612710285027352700Bagażnik [l]633-1865605-1730555-1745540-1530545-1610
Wyposażenie wersji kombi jest identyczne z wersją sedan. Dodatkowo jednak znajdziemy tutaj kilka nowości.
Start przy pomocy przyciskuPo razpierwszy samochód markiŠkoda otrzymał system KESSY umożliwiający otwieranie drzwi bez pośrednictwa kluczyka, zamykanie oraz uruchamianie startera.
Silnik startuje I gaśnie po przyciśnięciu przycisku, usytuowanego po prawej stronie koła kierownicy.
Elektrycznie sterowane 5.drzwi zamiast systemu Twindoor
Kolejnym interesującym elementem nowego Superba Combi jest montowany za dopłatą elektryczny system otwierania drzwi. Wraz z nim montowana jest automatyczna roleta bagażnika. Po otwarciu drzwi bagażnika roleta automatycznie odsunie się do środkowego położenia i ułatwi załadunek bagażu.
Praktycznym detalem jest wysuwana podłoga bagażnika, która można po otwarciu jego pokrywy wysunąć aż nad tylny zderzak. Aluminiowe listwy, siatka i haczyki w bagażniku, ułatwiają przewożenie towarów i zabezpieczają je przed przemieszczaniem się w czasie jazdy..
W ofercie oryginalnego wyposażenia znajduje się jeszcze uchwyt na rower, który po zdjęciu górnego elementu można zamontować do podłogi bagażnika.
Przenośny LEDZupełnie nowy jest koncept oświetlenia bagażnika. Nie oświetla tylko samego bagażnika, ale również całą powierzchnię wokół tylnej części pojazdu.
Kolejna lampa, tym razem wyjmowana, znajduje się po lewej stronie bagażnika. Jest wyposażona w akumulator, który jest systematycznie doładowywany. Lampa posiada technikę diodową oraz magnes umożliwiający umocowanie w różnych częściach nadwozia.
Przeszklony dach z przodu i z tyłu.
W ciągu dnia możemy mieć we wnętrzu słoneczną atmosferę, która uzyskamy po odsłonięciu rolet zakrywających szklany dach. Zastosowane przez producenta szkło przepuszcza tylko 10 proc. energii słonecznej. Nowa jest także antena radiowa – tym razem w postaci płetwy.
Uciągnie 2 tonyPodobnie jak Superb także i nowy Superb Combi może być wyposażony w asystenta HHC (Hill Hold Control). Ten elektroniczny system ma rozszerzenie o stabilizację przyczepy TSA (Trailer Stability Assist) przy zamontowaniu fabrycznego haka holowniczego.
Ta funkcja ma taką zaletę, że Superb Combi z silnikiem 2,0 TDI CR DPF/125 kW 4×4 lub 3,6 FSI V6/191 kW 4×4, jest w stanie uciągnąć aż 2000 kg! Pomaga w tym napęd 4x4 ze sprzęgłem Haldex.
Jednostki napędowe
Paleta silników nowego Superba Combi odpowiada w większej części ofercie wersji sedan. W pierwszym okresie do wyboru będziepięć jednostek napędowych. Wszystkie mają system bezpośredniego wtrysku paliwa.
Znany wysokoprężny silnik 2,0 TDI PD DPF o mocy 103 kW oferowany jest z sześciostopniową przekładnią manualną lub sześciostopniowym automatem DSG. Mocniejszy 2,0 TDI CR DPF z systemem common-rail ma moc 125 kW i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Dostępny w takich samych konfiguracjach przekładni oraz standardowo z filtrem cząsteczek stałych. Škoda Superb Combi - dane techniczne - silniki wysokoprężneSilnik2,0 TDI PD2,0 TDI CR2,0 TDI CR 4x4Pojemność skokowa [cm3]196819681968Cylindry/zawory4/44/44/4Moc [kW / obr./min]103/4000125/4200125/4200Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min]320/1800-2500350/1750-2500350/1750-2500Prędkość maksymalna [km/h]205220217Przyspieszenie 0-100 km/h [s]10,38,99,1Średnie zużycie paliwa [l/100 km]6,15,96,5
Podstawą oferty jednostek benzynowych jest czterocylindrowy 1,4 TSI (92 kW, 200 Nm). Częścią oferty jest także silnik 1,8 TSI o mocy 118 kW z maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm w zakresie od 1500 do 4500 obr./min. Obok manualnej przekładni sześciostopniowej dostępna jest automatyczna siedmiostopniowa DSG.
Topowym silnikiem nowego Superba Combi jest 3,6 FSI V6 o mocy 191 kW z maksymalnym momentem obrotowym 350 Nmw zakresie od 2500 do 5000 obr./min, który oferowany jest jedynie z sześciostopniową przekładnią DSG i napędem wszystkich czterech kół.
Do wersji 1,8 TSI i 2,0 TDI CR DPF może być za dopłatą montowany napęd czterech kół.Škoda Superb Combi - dane techniczne - silniki benzynoweSilnik1,4 TSI1,8 TSI1,8 TSI 4x43,6 FSI 4x4Pojemność skokowa [cm3]1390179817983580cylindry/zawory4/44/44/46/4Moc [kW / obr./min]92/5000118/4500-6200118/4500-6200191/6200Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min]200/1500-4000250/1500-4200250/1500-4200350/2500-5000Prędkość maksymalna [km/h]199218215247Przyspieszenie 0-100 km/h [s]10,68,78,86,6Średnie zużycie paliwa [l/100 km]6,97,38,210,2
Nowe umocowanie tylnego zawieszenia
Zawieszenie nowego Superba Combi pod wieloma względami wywodzi się od Superba sedan. Jednak ze względu na wyższe obciążenie tylnej osi ta część została zmodernizowana . Nowe elementy łączące podwyższają komfort jazdy i zmniejszają przeniesienie hałasu od nadwozia.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?