Na rynku najpierw pojawi się wersja dostawcza Opla Combo (furgon), jej sprzedaż rozpocznie się w Niemczech w listopadzie. Pół roku później wystartuje pięcioosobowy Combo Combi. Jesienią 2002 roku dołączy do nich wariant Tour, zorientowany na zaspokojenie potrzeb sportowców-hobbystów i rodzin aktywnie spędzających swój wolny czas.Na rynku pojazdów dostawczo-rekreacyjnych zrobiło się w ostatnich czasach tłoczno, ale też i znaczenie tego typu pojazdów znacznie wzrosło. Dużą karierę zrobiły samochody typu Renault Kangoo i Citroena Berlingo, wykorzystywanych nie tylko jako pojazdy użytkowe, ale także - a może i przede wszystkim - jako wszechstronne samochody osobowe. W wersji bagażowej służą handlowcom i rzemieślnikom. Wykorzystywane jako samochody osobowe oferują dużą przestronność - zmieści się w nich wózek dziecięcy i duże zakupy, sprzęt sportowy i meble podczas przeprowadzki - i wszechstronność bliską kompaktowym vanom.Nowe Combo ma długość 4,32 m, o ponad 9 cm większą niż poprzednik. Natomiast rozstaw osi urósł aż o 23,6 cm, do blisko 2,72 m. Powiększenie wymiarów zewnętrznych spowodowało przede wszystkim wzrost pojemności przestrzeni bagażowej. Wynosi ona teraz 3200 l (2880 l według VDA). Ładowność nowego Opla to 810 kg, a dopuszczalna masa przyczepy hamowanej - 1,2 t. O ile przednia oś przejęta została bez zmian z Corsy trzeciej generacji, o tyle tylna przystosowana została do przewozu ciężkiego ładunku. Przedział bagażowy ma długość 1,78 m i szerokość 1,38 m. Pomiędzy wnękami kół mieści się ładunek o szerokości 1,13 m. Jego maksymalna wysokość to 1,20 m. Na życzenie dostępna jest wersja z dwojgiem przesuwanych drzwi po bokach, przez które mieszczą się np. meble o standardowym wymiarze 60 cm. Z tyłu zainstalowano symetryczne, sięgające po dach drzwi dwuskrzydłowe, które pozwalają na załadunek europalety. W opcji fotel pasażera ma składane oparcie. Dzięki temu długość przestrzeni ładunkowej rośnie do 2,70 m. Przesuwaniu paczek i narzędzi zapobiega specjany system FlexCargo, a stabilna kratka za fotelami chroni podróżnych przed ewentualnym przemieszczeniem się ładunku do kabiny pasażerskiej. Opel w ogóle zadbał o ochronę użytkowników Combo. Nowy model zaopatrzono w nadwozie o stabilnej strukturze oraz pakiet układów i elementów zwiększających bezpieczeństwo bierne i czynne. Należy do nich pełnowymiarowa poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera, napinacze pasów z oganicznikiem siły napięcia oraz dostępne w opcji aktywne zagłówki i ABS. Jak na nowoczesny pojazd przystało, Combo może być wyposażone w rozwinięty system łączności ze światem zewnętrznym. Należą do niego radioodtwarzacz z RDS-em i funkcją TCM, dzięki której kierowca powiadamiany jest o sytuacji na trasie, oraz układ nawigacji satelitarnej, pomagający w dotarciu do wybranego adresu, co w ruchu miejskim stanowi istotne ułatwienie w pracy.Nowe Combo produkowane jest w trzech ekonomicznych wersjach silnikowych - jednej benzynowej i dwóch dieslowskich (por. tabela) - w zakładach Opla Azambuja w Portugalii. Do polskiej sieci sprzedaży trafić ma wkrótce po premierze na niemieckim rynku.
Idealny miejski dostawczak
Premiera tego modelu, technicznie bazującego na najnowszej generacji Corsy, odbędzie się podczas targów frankfurckich (13-23 września). Pierwsze zdjęcia pokazujemy Państwu już dziś.
Auto Świat
Idealny miejski dostawczak