Battenberg III, prezes Delphi Automotive Systems podkreślił, że decyzja o lokalizacji tego ośrodka w Polsce nie była przypadkowa, a wpływ na nią miały takie aspekty jak duży dorobek naukowy Polski, znakomity ogólnokrajowy system szkół wyższych zapewniający stały dopływ dobrze wyszkolonych inżynierów, żelazna etyka pracy i zdolność do podejmowania wielkich wyzwań. Ośrodek Delphi może być doskonałym przykładem do naśladowania przez inne koncerny z branży motoryzacyjnej, które chciałyby zainwestować w polską myśl techniczną. Krakowskie centrum jest 31 zakładem tego typu na świecie. Zlokalizowane zostało przy autostradzie A-4 i obejmuje 6000mkw. powierzchni laboratoryjnej i testowej, 5700 mkw. otwartej powierzchni biurowej i ponad 2000 mkw. przestrzeni użytkowej i pomocniczej. Już opracowywane są plany rozbudowy, która dwukrotnie powiększy obszar ośrodka. TCK pozwoli wesprzeć działania na rzecz klientów Delphi w Europie i prowadzić badania inżynieryjne w ścisłej współpracy z innymi ośrodkami. Polscy inżynierowie będą koncentrować się głównie na pracy w dziedzinie amortyzatorów i systemów kolumn kierowniczych, a ponadto zajmą się ulepszaniem wyrobów z trzech działów Delphi: dynamika i napęd, bezpieczeństwo oraz architektura termiczna i elektryczna, elektronika i komunikacja ruchoma. Ośrodek będzie prowadził badania rozwojowe, projektowe oraz testy przy użyciu najnowocześniejszej aparatury i metod pomiarowych. Jest połączony elektronicznie ze wszystkimi centrami na świecie i na bieżąco może konsultować badane projekty, co znacznie skraca czas pracy nad nimi. Dodatkowo planowane jest prowadzenie usług inżynieryjnych (m.in. rozwój systemów audio, elektroniki do systemów wtryskowych oraz sterowania silnikiem i elektronicznych systemów alarmowych) dla klientów z regionu. TCK jest włączone do Europejskiej Organizacji Jakości Centrów Technicznych Delphi i ściśle stosuje się do modelu Delphi dla wewnętrznych kontroli jakości. Jeszcze w tym roku będzie się mogło pochwalić posiadaniem certyfikatów QS 9000 i ISO 140001.Obecnie pracuje tu 70 osób, w tym 41 inżynierów, którzy odbyli szkolenia w ośrodkach Delphi za granicą. W sumie zatrudnionych ma być 300 osób. Dyrektoremkrakowskiego centrum został Edward Nowak.TCK nie jest pierwszą inwestycją Delphi w naszym kraju. Ten największy na świecie producent części i podzespołów samochodowych posiada w Polsce pięć fabryk, centrum obsługi klienta i centrum finansowe, zatrudniające w sumie 4700 osób. Należą do nich: zakład wiązek elektrycznych w Jeleśni, zakład wymienników ciepła i chłodnic w Ostrowie Wielkopolskim, fabryka amortyzatorów, sprężyn gazowych, drążków kierowniczych i układów kierowniczych w Krośnie, fabryka pochłaniaczy par paliwa w Błoniu pod Warszawą oraz wybudowany od podstaw zakład wytwarzający przekładnie kierownicze i półosie napędowe z systemem ABS w Tychach. Wszystkie produkowane w polskich zakładach części dostarczane są do odbiorców krajowych, tj. głównie dla Fiata, Daewoo, Opla i Isuzu, oraz wysyłane na eksport. Zgodnie z nową strategią działania Delphi koncentruje obecnie uwagę na poszerzeniu dostępu do światowych rynków części zamiennych i akcesoriów. W Polsce działa już 60 dystrybutorów prowadzących sprzedaż hurtową. W najbliższym czasie niektóreprodukty Delphi, np. amortyzatory, filtry i akumulatory znajdą się w sprzedaży detalicznej.
Inwazja na Polskę
W trakcie ceremonii uroczystego otwarcia Centrum Technicznego w Krakowie J. T.