Niemiecka firma tuningowa Irmscher uznała, że wnętrze Signum wymaga znacznej modernizacji. Stąd też w prezentowanym modelu dokonano wielu zmian, które są realizowane na indywidualne życzenie nabywcy. Wśród dostepnych elementów są okleiny drewniane, luksusowe pokrycia siedzeń, koła kieronicy, dźwigni zamiany biegów i hamulca ręcznego, a także elementy aluminiowe i karbonowe.
Do modyfikacji nadwozia przewidziano cały pakiet, ktory obejmuje zupełnie nowy przedni zderzak ze zintegrowanym spoilerem. Z boku pojawiły się nakładki progowe, nowe lusterka zewnętrzne i 19-calowe obręcz kół z metali lekkich z oponami o wymiarach 235/35 R19. W tylnej części dominuje zmieniony zderzak oraz wykończenie dachu listwą ozdobną.
Jednak większosć prac poświęcono na zmodernizowanie jednostki napędowej. Nie należy jednak oczekiwać żadnych rewelacji, bo Irmscher podnosząc moc zwraca uwagę na trwałość silnika. Jednostka 6-cylindrowa 2.8 l w seryjnym wydaniu ma 169 kW (230 KM), a po zmianach osiąga 202 kW (275 KM) przy 5000 obr./min i zwiększonym o 70 Nm maksymalnym momenecie obrotowym, co daje 400 Nm przy 3000 obr./min.
Irmscher Signum osiąga prędkość maksymalną 260 km/h i średnio zużywa 12,9 l paliwa na 100 km. Właściciele starszych Opli Vectra 2.8 mogą osiagnąc te same parametry, gdyż zestaw do modernizacji starszej jednostki napedowej jest kompatybilny.