W czasie tego etapu zawodnicy mieli do pokonania ponad 210 km odcinków specjalnych, głównie po bardzo kamienistych, luźnych nawierzchniach.

Na prowadzeniu bezapelacyjnie królował Boris Gadasin, na drugim miejscu uplasował się Miroslav Zapletal, który podobnie jak Gadasin, po OS 2 wyprzedził zwycięzcę prologu, Tonniego van Deijne. Holenderska załoga jadąca jako pierwsza, straciła 2,5 minuty na skutek błędu nawigacyjnego. W środku stawki panowała dość wyrównana walka o pozycje.

Patryk Łoszewski (Automobilklub Polski): Jesteśmy bardzo zadowoleni z prowadzenia w klasie diesel w rajdzie Italian Baja. Dzisiejszy odcinek, powtarzany trzykrotnie, był prawie wszystkim tym, co można sobie wymarzyć w rajdach cross-country. Zabrakło jedynie piasku i gór. Były bardzo szybkie fragmenty na szutrach i kamieniach, hopy i długie przejazdy przez rzekę.

Po raz pierwszy miałem okazję jeździć po tak specyficznym terenie,czyli dnie rzeki usłanym bardzo luźnymi, średnio dużymi kamieniami. Ten typ nawierzchni nie stawia takich oporów jak piasek, ale jest jednocześnie bardzo luźny, przez co każda zmiana kierunku, bądź hamowanie, na przykład przed licznymi uskokami, powodują blokowanie się kół. Dla nas dzisiejsza rywalizacja upłynęła w bardzo interesujący sposób. Dzięki dobremu wynikowi na prologu, stanęliśmy na starcie pierwszego etapu w grupie bardzo mocnych samochodów, pretendentów do wygranej w rajdzie. To spowodowało, że nie musieliśmy często wyprzedzać, choć parę razy jechaliśmy w dość dużym kurzu, stąd wiemy, że jest jeszcze możliwość przyspieszenia.

W niedzielę, na kolejnych dwóch przejazdach odcinka specjalnego o nazwie „Baja Italia”, zamierzamy zaatakować i powalczyć o wyższą pozycję w klasyfikacji generalnej.

Klasyfikacja po 4. OS

MiejsceZałoga / AutoCzas / strata

1. Boris Gadasin/Władimir Demianienko (RUS) Nissan Pick-up2:53.232. Miroslav Zapletal/Tomas Ourednicek (CZ) Mitsubishi L200+ 3.153. Tonnie van Deijne/Wouter Rosegaar (NL) Mitsubishi Pajero MPR13+ 4,464. Aleksandr Mironienko/Siergiej Tałancew (RUS) Nissan Navara+ 14.305. Balazs Szalay/Laszlo Bunkoczi (H) Opel Antara RR+ 15.00

6. Angelo Montico/Enzo De Michelis (I) Fornasari RR450+ 17.237. Jacky Loomans/Fritz Driesmans (B) Nissan Navara+ 19.288. Valter Benazzato/Stefano Benazzato (I) Suzuki Grand Vitara +20.9+ 20.99. Riccardo Colombo/Rudy Briani (I) Mitsubishi L200+ 21.4610. Joost van Cauwenberghe/Didier Espeel (B) Nissan Navara+ 21.5412. Patryk Łoszewski/Rafał Marton (PL) Orca BMW + 26.0914. Piotr Beaupre/Jacek Lisicki (PL) Bowler Wildcat + 26.2924.Aleksander Sachanbiński/Arkadiusz Rabiega (PL) Toyota Land Cruiser+ 55.2926. Mariusz Ryczkowski/Piotr Brakowiecki (PL) SAM MRT 08 BMW Sport+ 1:40.15