Jedne z wielu badań, które przeprowadza J. D. Power and Associates w USA, analizują, jak nabywcy oceniają nowe motocykle. W tym roku badania odbyły się już po raz dziewiąty. Najmocniejszą pozycję utrzymuje BMW i rodzimy producent Harley-Davidson.
Tzw. Initial Quality Study skupia się na awaryjności i problemach motocykli w pierwszych 90 dniach od ich zakupu. Według J. D. Power taka analiza wskazuje na poziom jakości zarówno motocykla, jak i samej produkcji, uwzględniając przy tym koszty eksploatacji, wielkość sprzedaży i oferowane usługi.
J. D. Power chwali producentów motocykli, ponieważ liczba usterek na każdych 100 sprzedanych motocykli spadła w stosunku do zeszłego roku z 199 do 159. Gdyby popatrzeć wyłącznie na problemy związane z jednostką napędową, spadek awarii jest jeszcze większy – o 41 %.
Marki, które według Amerykanów nie mają większych problemów z jakością produkcji, to BMW, Harley-Davidston, Victory, Honda i Suzuki.
„Przemysł motocyklowy nieustannie podwyższa jakość,” powiedział Tim Fox, kierownik badań w J. D. Power and Associates. „Ceny motocykli wzrosły nieznacznie, jednak wyraźnie zmniejszyła się ich awaryjność. Główną przyczyną zwiększania jakości jest zapewne duża konkurencja na rynku motocykli i zwiększony popyt na te pojazdy.”