Dotychczasowy turbodiesel nie był w Jaguarze XF wcale taki najgorszy, chociaż do niemieckiej konkurencji moc 152 kW, to nie było zbyt wiele, by imponować.
Nowa sześciocylindrowa wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności skokowej 3.0D l znajdzie się w ofercie producenta obok obecnej 2.7D. Posiada ona dwie turbosprężarki o różnych rozmiarach i konstrukcji. Mniejsza z nich ze zmienną geometrią łopatek spełnia swoją rolę w zakresie niskich i średnich obrotów (do 2800 obr./min). Natomiast większa ma stałe łopatki.
Silnik 3.0D wyposażony jest w nowoczesny system bezpośredniego wtrysku paliwa common rail i bez problemu spełnia normę Euro 5. Dostępny będzie z sześciostopniową przekładnią automatyczną ZF 6HP28.
Jego moc to 202 kW, maksymalny moment obrotowy 600 Nm, prędkość maksymalna 249 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 96 km/h w ciągu 5,9 sekundy. Producent zapowiada także ekonomiczną jego eksploatację, ale danych o zużyciu paliwa jeszcze nie podano. Nowością w 2009 roku będzie też nowa, topowa wersja wyposażenia o nazwie XF Portfolio.
Jaguar XF - jednostki napędoweSilnik2.7D3.0D3.0 V64.2 V84.2 V8 SV8Pojemność skokowa [cm3]2720-296741964196cylindry/zawory6/46/46/48/48/4Moc [kW/obr./min]152/4000202/-175/6800219/6000306/6250Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]435/1900600/1500293/4100411/4100560/3500Prędkość maksymalna [km/h]229249237250250Przyspieszenie 0-100 km/h [s]8,2