Ponownie nadwozie flagowca Jaguar XJ wykonane będzie z aluminium. Klienci wybierać będą mogli z krótkie i wydłużonej wersji. Nowość napędzana będzie silnikami Gen III. Dokładna gama nie jest znana, ale wiadomo, że pod maską pojawi się nowa, 6-cylindrowa jednostka wysokoprężna, a wersja topowa wyposażona będzie w benzynowy silnik V8 ze sprężarką mechaniczną. Jaguar obiecuje niższe zużycie paliwa.
Benzynowa „ósemka” ze sprężarką mechaniczną, która oferuje 375 kW (510 KM) mocy i 625 Nm momentu obrotowego przedstawiła się w modelu Jaguar XFR oraz w odmłodzonym SUV-ie Range Rover. Trzylitrowy turbodiesel produkuje 200 kW (272 KM) i 600 Nm. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym powinno w tej wersji wynieść 7 l/100 km.
Obecny dyrektor Jaguara Mike O'Driscoll podczas targów w Szanghaju zapowiedział, że nowe XJ przedstawi się oficjalnie 9 lipca na autosalonie w Londynie. Bezpośrednio po salonie samochodowym opublikowane zostaną ceny, a sprzedawcy zaczną przyjmować zamówienia. W salonach sprzedaży auto pojawi się pod koniec roku. Nowy Jaguar XJ tradycyjnie zaoferuje ponadprzeciętną dawkę luksusu, włącznie ze szklanym dachem panoramicznym.