Producent ze Szwecji podjął decyzję o inwestycji w budowę nowej fabryki w Chengdu – 1600 km od Szanghaju, gdzie będą wytwarzane wyłącznie modele Volvo, rocznie 100 tys. egzemplarzy. Produkcja ma się rozpocząć już w 2013 roku. Ekspansja na chińskim rynku ma nie mieć żadnego wpływu na operacje szwedzkiej marki w Europie.

Jednocześnie będą trwać rozważania nad powstaniem drugiego zakładu w miejscowości Danqing w północno-wschodnich Chinach. Celem Volvo jest osiągnięcie rocznej sprzedaży w Państwie Środka na poziomie 200 tys. sztuk. Nad wszystkim ma sprawować kontrolę ustanowiona w Szanghaju centrala chińskiego oddziału marki. Ma ona za zadanie także wspieranie Volvo w rozwoju pojazdów hybrydowych i elektrycznych.

Przedstawiciele chińskiego właściciela Volvo potwierdzili, że dalej będą wierni zasadzie, że Geely to Geely, a Volvo to Volvo, które ma być marką premium o wysokich standardach jakości. Jednak marka ma stać się bardziej globalna i zacząć wchodzić na nowe, rozwijające się rynki, umacniając swoją pozycję, co ma na celu urzeczywistnienie wizji rentowności Volvo.

Szwedzkie Volvo zostało kupione przez Zhejiang Geesy Holding Group od Forda. Cała operacja przejęcia zakończyła się ponad pół roku temu, dokładnie 2 sierpnia 2010 roku.