Według JATO Dynamics, firmy analizującej sprzedaż, rynek motoryzacyjny w Indiach odnotował w pierwszym półroczu 2007 roku wzrost o 18,6 proc. W tym okresie sprzedano 758 430 samochodów. Dominuja w nim marki miejscowe. Najpopularniejszą marką jest Maruti, której sprzedaż wzrosła w wymienionym okresie o 26 proc. Z pierwszej dziesiątki najpopularniejszych marek, największy wzrost odnotował Chevrolet i Honda.

Najpopularniejszym modelem pierwszego półrocza 2007 jest Maruti Alto (Suzuki Alto), a w dalszej kolejności: Tata Indica, Hyundai Santro (Atos) i Maruti Wagon R. Ze statystyk wynika, że mieszkańcy Indii najchętniej kupują małe samochody, które w całej sprzedaży stanowią aż 70 proc. Kolejną grupę stanowią samochody klasy SUV, których w Indiach sprzedano w tym okresie 103 331 egz., co oznacza 13,6 proc. wzrost.

W tym segmencie najpopularniejsze są Mahindra Scorpio i Tata Safari, które oferują odpowiednie własności do jazdy terenowej. Zupełnie nie sprzedają się w tym kraju luksusowe samochody terenowe przeznaczone do jazdy po drogach.

Sprzedaż - markiMarka1. półrocze 2007 (egz.)1. półrocze 2006 (egz.)Zmiana (w %)Maruti346 504274 989+ 26,0Tata121 723111 252+ 9,4Hyundai100 94591 273+ 10,6Mahindra61 09658 864+ 3,8Honda32 22824 670+ 30,6Toyota26 98023 857+ 13,1Chevrolet26 09118 857+ 38,4Ford22 48123 756- 5,4Škoda6 0626 072- 0,2Mahindra Renault5 1660-

Sprzedaż - segmentySegment1. półrocze 2007 (egz.)1. półrocze 2006 (egz.)Zmiana (w %)Mini311 933267 815+ 16,5Małe208 312178 087+ 17,0Niższa średnia48 06837 481+ 28,2Wyższa średnia5 4787 020- 22,0Meneżerskie3 6643 548+ 3,3Luksusowe818+ 912,5Minivany67 91445 656+ 48,8SUV103 33196 160+ 7,5Pozostałe9 6493 944+ 144,7Razem758 430639 719+ 18,6