Logo

Jazda na szczyt

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Dlaczego Pikes Peak? Od nazwy szczytu o wysokości 4300 m w górach Kolorado. Od wielu lat organizowany jest tam "Pikes Peak International Hill Climb Race", czyli międzynarodowy górski wyścig.

Jazda na szczyt
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Jazda na szczyt

Jego trasa liczy około 21 km długości i znajduje się na niej 156 szutrowych zakrętów. Co roku w czerwcu 160 entuzjastów sportowej jazdy próbuje swoich sił, często z prędkością 200 km/h. Dwa zwycięstwa Audi w tym wyścigu są niezwykle cenne. W 1985 r. wygrała po raz pierwszy kobieta - Michele Mouton. Dwa lata później legendarny amerykański kierowca Boby Unser pobił rekord trasy czasem 10 min i 47,85 s. Mając takie sportowe tradycje, Audi proponuje amerykańskim klientom auto typu "crossover", czyli uniwersalny, mocny pojazd z napędem na cztery koła. Z powodzeniem uczyniły to już inne firmy, jak BMW, odnosząc sukces modelem MX5. Teraz szturmują rynek VW Touareg i Porsche Cayenne. Nadwozie, które wykonano w kolorze "polarnego srebra", ma wyraźną sportową linię. Elementy konstrukcyjne przodu - dzielona pasem zderzaka duża osłona chłodnicy, wysoko umieszczone światła - podkreślają dynamizm i siłę auta. Temu celowi służą też 20,6-calowe felgi, na których osadzono opony 295/770 R 560, oraz duże powierzchnie szyby przedniej i bocznych. Perfekcja technicznaWnętrze mogące pomieścić 4+2 osoby stylistycznie i kolorystycznie harmonizuje z nadwoziem. Wykończone jest elementami z matowego aluminium i japońskiego jesionu Tamo. Styliści w ten sposób chcieli pokazać perfekcję techniczną i sportowy charakter auta. Duży panoramiczny dach z kolei rozjaśnia wnętrze i przybliża podróżujących do natury. Klasyczny układ deski rozdzielczej z ekranem wyświetlającym informacje kontrastuje ze sportowym kokpitem środkowym, na którym umieszczono dźwignię biegów. Można je zmieniać także przyciskami wbudowanymi w kierownicy. Silny i szybkiPod maska auta znajduje się znany z Audi RS 6 silnik biturbo V8 o mocy 500 KM wykorzystujący zaawansowaną technologię wtrysku bezpośredniego FSI stosowaną w silnikach aut, które odniosły zwycięstwa w wyścigach Le Mans w 2001 i 2002 roku. Pozwala on przyspieszać do 100 km/h w 5,0 s. W jeździe terenowej ważniejszy jest moment obrotowy o wartości 630 Nm przy 2000 obr./min. Stały napęd przenoszony jest w równych proporcjach na obie osie. Auto wyposażono w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDS) i ESP. System kamer śledzi tor jazdy i koryguje go. Przedstawiciele Audi podczas salonu w Detroit zapewnili, że wersji produkcyjnej można się spodziewać za 2-3 lata.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: