Jego trasa liczy około 21 km długości i znajduje się na niej 156 szutrowych zakrętów. Co roku w czerwcu 160 entuzjastów sportowej jazdy próbuje swoich sił, często z prędkością 200 km/h. Dwa zwycięstwa Audi w tym wyścigu są niezwykle cenne. W 1985 r. wygrała po raz pierwszy kobieta - Michele Mouton. Dwa lata później legendarny amerykański kierowca Boby Unser pobił rekord trasy czasem 10 min i 47,85 s. Mając takie sportowe tradycje, Audi proponuje amerykańskim klientom auto typu "crossover", czyli uniwersalny, mocny pojazd z napędem na cztery koła. Z powodzeniem uczyniły to już inne firmy, jak BMW, odnosząc sukces modelem MX5. Teraz szturmują rynek VW Touareg i Porsche Cayenne. Nadwozie, które wykonano w kolorze "polarnego srebra", ma wyraźną sportową linię. Elementy konstrukcyjne przodu - dzielona pasem zderzaka duża osłona chłodnicy, wysoko umieszczone światła - podkreślają dynamizm i siłę auta. Temu celowi służą też 20,6-calowe felgi, na których osadzono opony 295/770 R 560, oraz duże powierzchnie szyby przedniej i bocznych. Perfekcja technicznaWnętrze mogące pomieścić 4+2 osoby stylistycznie i kolorystycznie harmonizuje z nadwoziem. Wykończone jest elementami z matowego aluminium i japońskiego jesionu Tamo. Styliści w ten sposób chcieli pokazać perfekcję techniczną i sportowy charakter auta. Duży panoramiczny dach z kolei rozjaśnia wnętrze i przybliża podróżujących do natury. Klasyczny układ deski rozdzielczej z ekranem wyświetlającym informacje kontrastuje ze sportowym kokpitem środkowym, na którym umieszczono dźwignię biegów. Można je zmieniać także przyciskami wbudowanymi w kierownicy. Silny i szybkiPod maska auta znajduje się znany z Audi RS 6 silnik biturbo V8 o mocy 500 KM wykorzystujący zaawansowaną technologię wtrysku bezpośredniego FSI stosowaną w silnikach aut, które odniosły zwycięstwa w wyścigach Le Mans w 2001 i 2002 roku. Pozwala on przyspieszać do 100 km/h w 5,0 s. W jeździe terenowej ważniejszy jest moment obrotowy o wartości 630 Nm przy 2000 obr./min. Stały napęd przenoszony jest w równych proporcjach na obie osie. Auto wyposażono w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDS) i ESP. System kamer śledzi tor jazdy i koryguje go. Przedstawiciele Audi podczas salonu w Detroit zapewnili, że wersji produkcyjnej można się spodziewać za 2-3 lata.
Galeria zdjęć
Jazda na szczyt
Jazda na szczyt
Jazda na szczyt
Jazda na szczyt
Jazda na szczyt