Logo

Jeszcze lepsza

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Odmłodzona trzecia generacja popularnej Vectry zadebiutuje we wrześniu we Frankfurcie. Do sprzedaży auto trafi pod koniec roku.

Jeszcze lepsza
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Jeszcze lepsza

Najważniejsze zmiany w modelu objęły stylistykę przodu. Uwagę przyciągają powiększone reflektory przednie, grill z dużym, chromowanym logo firmy i zderzak z przetłoczeniami stylizowanymi w kształt litery V. Wloty powietrza wypełniono tworzywem o strukturze plastra miodu. Powyższe zmiany są zgodne z najnowszą linią projektową Opla i pojawią się również w modelu Signum. Subtelnej restylizacji poddano tylną część nadwozia, zarówno w wersji kombi, jak i 4- i 5-drzwiowej, ale tu zmiany nie są już tak wyraźne. We wnętrzu główny nacisk położono na jeszcze wyższą jakość materiałów i poziom wykończenia. Górna część kokpitu jest przyjemna w dotyku i strukturą przypomina skórę. Deska rozdzielcza sprawia wrażenie lżejszej i bardziej szlachetnej dzięki nowym konturom oraz obramowaniom wskaźników i wlotów powietrza, a także większym niż dotąd wstawkom z drewna lub aluminium.Poza znanymi już elementami wpływającymi na komfort użytkowania auta będzie można zamówić dodatkowo m.in. system Quickheat zapewniający szybkie nagrzewanie się wnętrza w chłodne dni, instalację telefonu cyfrowego z systemem Bluetooth oraz Trailer Stability Assist - współpracujący z ESP układ poprawiający trakcyjność samochodu podczas holowania przyczepy.W ofercie jednostek napędowych najważniejszą innowacją będzie wprowadzenie 6-cylindrowej jednostki widlastej z turbodoładowaniem. To zupełnie nowy silnik Opla, który osiąga moc 230 KM i moment obrotowy 330 Nm w zakresie od 1800 do 4500 obr./min. Istotny jest fakt, że 90 proc. maksymalnej wartości momentu dostępne jest już od 1500 obr./min, co gwarantuje znakomitą elastyczność. Vectra z tym silnikiem może przyspieszać do 100 km/h w 7,4 s i osiągać prędkość 250 km/h (to rekord w dotychczasowej historii modelu). W sumie model dostępny będzie w 9 wersjach silnikowych. Poza wspomnianą już 2.8 V6 do wyboru klienci dostaną jeszcze 4 jednostki benzynowe o mocy od 100 do 175 KM oraz 4 diesle o mocy od 100 do 184 KM. W przyszłym roku silnik 1.8 zostanie zastąpiony unowocześnioną jednostką o tej samej pojemności, ale o mocy zwiększonej ze 122 do 140 KM. Do przeniesienia napędu wykorzystane zostaną 6-stopniowe skrzynie manualne (w silnikach 1.6 i 1.8 5-stopniowe), a w 2.8 oraz 1.9 CDTI i 3.0 CDTI opcjonalnie także 6-biegowy "automat" z funkcją ActiveSelect.Poprawę komfortu jazdy zapewni zmodyfikowana charakterystyka interaktywnego zawieszenia IDS Plus z systemem kontroli amortyzacji CDC.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: