Amerykanie z firmy tuningowej JRD w pierwszym rzędzie zmodyfikowali jednostki napędowe. W efekcie 4-cylindrowy benzynowy 2.0 TFSI zyskał po zmianach moc 184 kW (250 kM). Drugi silnik, który pochodzi z Golfa R32, otrzymał od specjalistów podwójną turbosprężarkę i zwiększoną moc aż do 283 kW (385 KM). Na życzenie można także wymienić cały system napędowy i w Garbusie zamontować napęd na cztery koła, ktory pochodzi od Audi.
Tak wzmocniony New Beetle staje się w ten sposób prawdziwym sprinterem, bo od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciagu 4,9 sekundy i osiąga prędkosć maksymalną 266 km/h. Wraz z podwyższoną mocą silnika wzmocniono układ hamulcowy i zmodyfikowano układ zawieszenia.
Znaczne modyfikację objęły ronież i nadwozie, którego designowe elementy przygotowała firma Bo Zollanda ze Szwecji. Przednia maska przypomina...Porsche 911 Turbo. W poszerzonych błotnikach umieszczono wielkie koła z metali lekkich, zamontowano szersze progi, dodano spojler i całkowicie zmodyfikowany tylny zderzak z solidnymi chromowanymi końcówkami układu wydechowego.