Czeska firma Kaipan powstała w 1991 roku. Jej celem było stworzenie i produkowanie sportowego roadstera. Jako wzór posłużył angielski Lotus Seven i niektóre jego repliki. Ostatecznie jednak podjęto prace nad własnym modelem auta, które zakończono w 1997 roku. W ich efekcie powstał Kaipan 47.
W latach 2001-2002 powstał kolejny typ auta z silnikiem Audi 1,8 Turbo 20V, który otrzymał nazwę Kaipan 57. Od 1993 do 2006 roku wyprodukowano 64 egzemplarze.
Po prawie dwóch latach prac 9. sierpnia 2006 roku zaprezentowany został kolejny model Kaipan 14. W 2007 roku wyprodukowano 80 egzemplarzy samochodów i zestawów do ich montażu. Kilkanaście wyeksportowano do Niemiec, Holandii, Serbii, Obok tego taniego modelu opartego na podzespołach Škody Favorit wyprodukowano 15 egz. bardziej rasowego Kapana 57.
Jednak przyszedł czas na zmiany, czego efektem jest dwuosobowy roadster z miękkim składanym dachem o nazwie Kaipan 15. Ma on nadwozie z kompozytów o długości całkowitej 3815 mm, szerokości 1640 mm i wysokości 1220 mm. Napędzany jest silnikiemŠkody Fabia o pojemności skokowej 1397 cm3 o mocy 44 kW przy 5000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 118 Nm przy 2600 obr./min.
Cena gotowego pojazdu zmontowanego u producenta wynosi 457 tys. koron czeskich, czyli 63,9 tys. zł.