Tegoroczny wyścig o nazwie DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) Urban Challenge zna swego zwycięzcę. Wyścig wygrał zespół Carnegie Mellon University Tartan Racing Team, który ze swoim Chevroletem Tahoe naszpikowanym systemami elektronicznymi dokończył wyścig jako pierwszy. Dopiero po 20 minutach do mety dojechał VW Passat ze stajni Stanford, uzyskując drugie miejsce.
Zespół z uniwersytetu w Carnegie Mellon pod kierownictwem profesora robotyki Williama „Reda” Whittakera, zyskał za pierwsze miejsce dwa miliony dolarów. Do mety auto djechało za ok. cztery godziny, przejeżdżając 55 mil (88,5 km) przy średniej prędkości 22,5 km/h. Tylko samochody trzech innych zespołów były w stanie przejechać trasę w sześciogodzinnym limicie.
Celem konkursu jest budowa w pełni autonomicznego samochodu, który jest w stanie radzić sobie w trudnej eksploatacji miejskiej. Rolę miasta przejęła kalifornijska baza lotnicza George AFB, na której rozmieszczono wiele przeszkód. Zespoły otrzymały za zadanie spełnienie trzech misji, w trakcie których samochody musiały dotrzymywać przepisy drogowe, a zarazem bezkonfliktowo współistnieć z innymi uczestnikami konkursu i symulowanym ruchem drogowym.