Logo
WiadomościAktualnościKandydat na lidera

Kandydat na lidera

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Stawiając na jakość, funkcjonalność i dobre właściwości jezdne, Opel udowadnia, że myśląc twórczo, robi lepsze samochody. Taka też jest nowa Zafira, której produkcję zlokalizowano w Polsce, w fabryce w Gliwicach i w Niemczech, w Bochum.

Kandydat na lidera
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Kandydat na lidera

Auto wchodzi na rynek 6 lat po debiucie poprzednika. Był on jednym z pierwszych modeli na rozwijającym się rynku kompaktowych minivanów. Szybko osiągnął sukces i przez 4 lata z rzędu należał do najpopularniejszych samochodów tego segmentu w Europie. Druga generacja z pewnością będzie chciała powtórzyć taki wynik. To trudne zadanie w tak konkurencyjnej klasie, ale Zafira II ma wiele atutów, które powinny zachęcić do niej klientów. Pomysłowo i ładniejStylistyka nadwozia jest bardziej wyrazista i dynamiczna od poprzednika. Decyduje o tym mocno pochylona przednia część nadwozia z rzucającym się w oczy układem wlotów powietrza w zderzaku, grillem i przetłoczeniami na masce silnika w kształcie litery V. Cechy te znajdziemy także w innych nowych modelach Opla. Chromowane listwy w grillu i na klapie bagażnika dodają elegancji. W porównaniu z pierwszą generacją Zafira II jest o 15 cm dłuższa, o 6 cm szersza i o 4 cm niższa (wymiary dł./szer./wys. 4467/1801/1645 mm). Zaowocowało to poprawą przestronności wnętrza, a zwłaszcza przestrzeni bagażowej, która urosła o 45 l do 645 l w wersji 5-osobowej i o 120 l do 1820 l, w momencie kiedy wykorzystywany jest tylko pierwszy rząd siedzeń. Opatentowany przez Opla system Flex7 pozwala w prosty i szybki sposób przekształcać auto z 7-osobowego w dostawcze. Składanie siedzeń nie wymaga specjalnych umiejętności i siły, a ostatni rząd chowa się w podłodze i kiedy nie jest używany, nie ogranicza pojemności bagażnika. Po złożeniu 2. i 3. rzędu do dyspozycji mamy też zupełnie płaską podłogę. Zafira II może być wyposażona w system FlexOrganizer przejęty z Astry i Vectry kombi, który zapewnia bezpieczne przewożenie ładunków w bagażniku. W licznych schowkach (w sumie 30) zmieszczą się drobiazgi.Zupełną nowością jest możliwość zamówienia panoramicznego dachu złożonego z czterech szklanych paneli i biegnącej po środku centralnej konsoli, w której umieszczono pięć dodatkowych, zamykanych półek.O klasę wyżejNa plus modelu należy zaliczyć poprawę jakości i materiałów wykończeniowych. Kokpit zmienił całkowicie kształt i otrzymał nową kolorystykę (zrezygnowano z dominującej czarnej barwy). Dostępny jest teraz w dwóch odcieniach z chromowaną lub karbonową konsolą środkową oraz listwami w desce rozdzielczej i drzwiach, ewentualnie z dodatkami drewnianymi. Na konsoli środkowej uwagę przyciąga duży, kolorowy ekran komputera, systemu audio i nawigacji, a między siedzeniami szeroka dźwignia hamulca ręcznego przypominająca regulator ciągu z samolotu. Umieszczony wyżej niż w poprzedniku drążek zmiany biegów pozytywnie wpływa na wygodę zmiany przełożeń.Stabilnie i szybkoInteraktywny układ jezdny (IDS) składający się z niezależnego zawieszenia kół, systemów ABS, ESP (kontrola stabilności), TC (kontrola trakcji), CBC (kontrola hamowania na zakrętach) i elektrohydraulicznego wspomagania układu kierowniczego zapewnia doskonałe zachowanie się auta w każdych warunkach drogowych. Nowa Zafira prowadzi się pewniej, jest stabilniejsza, lepiej wyciszona i posłusznie reaguje na polecenia kierowcy. Dostępne w opcji zawieszenie aktywne z układem IDS Plus z systemem kontroli amortyzacji dodatkowo poprawia właściwości jezdne samochodu i daje możliwość wyboru pomiędzy normalnym i sportowym trybem jazdy.Auto dostępne będzie początkowo w 7 wersjach silnikowych (4 benzynowych i 3 wysokoprężnych) o mocy od 100 do 200 KM. Wszystkie diesle standardowo oferowane będą z bezobsługowym filtrem cząstek stałych. Pod koniec roku wprowadzona zostanie topowa, sportowa wersja OPC z turbodoładowaną jednostką o pojemności 2,0 l i mocy 240 KM.Specyfikację cenową i wyposażeniową dla polskiego rynku poznamy w lipcu.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: