Ministerstwo Infrastruktury (obecnie Ministerstwo Transportu i Budownictwa) nie brało tych zastrzeżeń pod uwagę, wolało poczekać na wyrok Trybunału Konstytucyjnego, który - jak przewidywaliśmy - okazał się korzystny dla właścicieli aut sprowadzonych z zagranicy.Trybunał zakwestionowł zróżnicowanie opłat za wydanie karty pojazdu. 500 zł płacą właściciele samochodów z zagranicy, pozostali maksymalnie 75 zł. Trybunał uznał, że 500 zł opłaty nie ma nic wspólnego z rzeczywistymi kosztami produkcji i wypisania karty pojazdu. To nic innego jak nałożenie nowej daniny publicznej w drodze rozporządzenia - orzekli sędziowie TK.Kartę pojazdu wprowadzono 1 lipca 1999 roku. Od tego czasu już trzykrotnie zmieniono wysokość opłat za nią od 55 do 500 zł.Najmniej z decyzji Trybunału zadowolone są samorządy, gdyż nowa opłata będzie wynosić prawdopodobnie 75 zł, a to oznacza mniejsze zyski.Taniej od majaKacper Pietrusiński, radca prawny- Wyrok Trybunału Konstytucyjnego oznacza, że minister transportu i budownictwa musi wydać nowe rozporządzenie określające wysokość opłaty za wydanie karty pojazdu. Ma na to czas do 1 maja br. Do tego dnia obowiązuje stare rozporządzenie, a więc nadal trzeba płacić 500 zł. Wyrok TK nie oznacza automatycznego zwrotu zapłaconych pieniędzy.