Po przeprowadzeniu ekstensywnych prób w terenie operatorzy autobusów ostatecznie zdecydowali się na filtry DPXTM Max firmy BASF, które są w stanie obniżyć emisję drobnocząsteczkowego pyłu lub sadzy o ponad 85%. Hongkong zdecydował się na taki krok po sukcesie kontroli emisji pyłów w Pekinie: w 2007 roku władze stolicy Chin wyposażyły wiele swoich autobusów w katalizatory BASF.

Inicjatywa była odpowiedzą na rosnącą liczbę pojazdów w Hongkongu, gdzie samochody na olej napędowy są główną przyczyną zanieczyszczenia powietrza na poziomie ulicy. Z tego powodu rząd podjął szereg inicjatyw zmierzających do redukcji emisji, w tym program odnowy pojazdów na olej napędowy. Technologia DPXTM uzyskała swój pierwszy certyfikat Odnowy Autobusów Miejskich Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (ang. US Environmental Protection Agency Urban Bus Retrofit)..