- Pożegnaliśmy na wyścigowych torach Picanto, teraz zawodnicy ścigać się będą, uwzględniającymi zmiany regulaminowe samochodami pro_cee'd - powiedział Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska. Zrobiliśmy wszystko, by tegoroczny sezon, w którym skupiamy się na mocniejszych samochodach był cyklem naprawdę profesjonalnych wyścigów. Cieszy nas fakt, że grono zawodników stale występujących w naszych pucharach rośnie, że chcą ścigać się na coraz wyższym poziomie.
W tym sezonie pucharowe samochody jeździć będą na piętnastocalowych kołach z oponami typu slick (lub deszczówki) firmy Hankook. Inaczej będzie wyglądało ustawienie zawodników przy starcie do drugiego wyścigu każdej rundy: najlepsza szóstka startować będzie w kolejności odwrotnej do zajętego miejsca w pierwszym wyścigu. Ważną zmianą jest też wprowadzenie możliwości odliczenia od końcowej punktacji za cały sezon najsłabszego wyniku z jednej rundy. W trakcie danej rundy, w razie poważniejszej usterki samochodu podczas treningu lub pierwszego wyścigu, nie będzie już można zmieniać auta na inne, zapasowe, czy pożyczone od innego zawodnika.
Tak jak w roku ubiegłym odbędzie się sześć rund wyścigowych. Zawody odbywać się będą na dwóch nowych dla uczestników obiektach: w Niemczech i na zupełnie nowym torze na Słowacji.
Tytułu Mistrza Polski bronić będzie Kamil Raczkowski. Pojawi się aż 17 kierowców - uczestników zmagań w 2009 roku. Na starcie stanie też Michał Kijanka, Mistrz Polski 2009 w Pucharze Picanto. W sumie z Picanto na cee'da przesiadła się trójka zawodników, w tym Aleksandra Furgał. Debiutantem w pucharze jest Piotr Kempa.
W poszczególnych wyścigach uczestniczyć będą specjalni goście Kia Motors Polska. Ci kierowcy zasiądą za kierownicami samochodów oznaczonych numerami 97, 98 i 99. Na Hungaroringu zapowiedzieli swój start Maciej Ziemek, Tomasz Szmandra i Maciej Struk, którzy - oczywiście - nie gromadzą pucharowych punktów.
Rodzaj | Dane |
Długość toru: | 4381,08 metra |
Najkrótsza prosta: | 20 metrów |
Najdłuższa prosta: | 788,9 metrów |
Liczba zakrętów: | 14 |
Największy prawy zakręt: | 400 metrów |
Różnica poziomów: | 36 metrów |
Rekord toru: | Michael Schumacher, czas okrążenia 1.19,071 (2004) |
Data | Tor |
30 kwietnia - 2 maja | Hungaroring (Węgry) |
29 - 30 maja | Poznań |
9 - 11 lipca | Oschersleben (Niemcy) |
20 - 22 sierpnia | Slovakiaring (Słowacja) |
3 - 5 września | Poznań |
24 - 26 września | Brno (Czechy) |
Numer startowy | Kierowca |
01 | Kamil Raczkowski |
04 | Maciej Ostoja-Chyżyński |
05 | Piotr Wójcik |
06 | Mariusz Fronc |
07 | Marcin Przybyszewski |
08 | Monika Luberadzka |
12 | Michał Sułkiewicz |
29 | Jakub Chmiel |
30 | Marcel Kasprzak |
44 | Marcin Bartoszuk |
47 | Piotr Materzyński |
55 | Aleksandra Furgał |
67 | Piotr Kempa |
77 | Michał Kijanka |