Do cee’da ISG dołączą w przyszłości hybrydy i modele napędzane ogniwami paliwowymi.
Kia cee’d jest jednym z pierwszych modeli w Europie, w którym wprowadzono do seryjnej produkcji system automatycznego wyłączania i włączania silnika ISG. Głównym zadaniem systemu jest obniżenie kosztów eksploatacji samochodu i ochrona środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie zużycia paliwa, niepotrzebnie spalanego w trakcie postoju na biegu jałowym np. na czerwonym świetle lub w trakcie zatrzymywania pojazdu podczas jazdy w korkach.
Samochody Kia cee’d ISG dostępne są z silnikami benzynowymi o pojemności 1,4 oraz 1,6 litra w całej gamie nadwoziowej: pięciodrzwiowy hatchback, pięciodrzwiowy sporty wagon oraz trzydrzwiowy pro_ceed. System ISG dodany jest w polskich cennikach cee’da jako opcja i jego koszt wynosi 1300 zł. Wszystkie egzemplarze cee’da ISG wyróżniają się umieszczonym na klapie bagażnika logiem cee’d ISG.
Oferowany przez Kia innowacyjny system ISG automatycznie wyłącza silnik, gdy przechodzi on w bieg jałowy po zatrzymaniu pojazdu lub jego prędkość nie przekracza4 km/h, dźwignia zmiany biegów znajduje się w pozycji „luz” a pedał sprzęgła jest wciśnięty. W typowych warunkach ruchu miejskiego – częstym ruszaniui zatrzymywaniu – działanie ISG obniża zarówno zużycie paliwa jak i emisję spalin do otoczenia nawet o 15 procent.
Ważnym elementem systemu ISG w Kia cee’d jest „inteligentny” rozrusznik, sterowany przez unowocześniony moduł kontrolny (ECU), który w sposób ciągły monitoruje status zespołów samochodu. Po zatrzymaniu się pojazdu – na przykład pod światłami na skrzyżowaniu – to właśnie moduł ECU, w oparciu o zbierane informacje, decydujeo celowości wyłączenia silnika. Istotną funkcją nowej konstrukcji, wysokowydajnego i równie „sprytnego” alternatora jest ograniczenie zapotrzebowania na prąd podczas przyspieszania oraz doładowywanie akumulatora w trakciehamowania. Przewidziany jest również odpowiedni margines bezpieczeństwa: jeżeli zapas pozostałej w akumulatorze energii spada poniżej 75% wartości maksymalnej albo ilość energii nie wystarczy na kolejne uruchomienie silnika – program Idle Stop & Go nie będzie kontynuowany.W samochodzie zatrzymanym, po wciśnięciu pedału sprzęgła rozruch silnika następuje automatycznie i bez żadnej zwłoki, ponieważ proces ten odbywa się w czasie załączania przez kierowcę pierwszego biegu w skrzyni przekładniowej.
Samochody Kia cee’d z systememISG wyposażone są w nowej generacji pięciostopniową, manualną skrzynię biegów o zmniejszonej masie, która z nawiązką kompensuje ciężar dodatkowych komponentów układu ISG. Skrzynia ta jest produkowana w Europie i waży o 5 kilogramów mniej niż konstrukcja poprzednia, posiada też nowy mechanizm selekcji przełożeń. Siła potrzebna do ich zmiany została znacznie zredukowana, wybieranie biegu piątego i wstecznego jest wyraźnie ułatwione, można także odczuć poprawę ogólnej jakości pracy przekładni.
Porównanie modeli cee’d hatchback z silnikiem benzynowym
SilnikZawartość CO2 w g/kmZużycie paliwa l/100 kmŚrednia oszczędność*Oszczędność w cyklu miejskim**1,4 ISG1375,76 %15 %1,4 standard1456,1-----------1,6 ISG1435,86 %15%1,6 standard1526,3-----------
* oficjalny pomiar w cyklu mieszanym ** dane testowe Kia Motors Corporation
Jeżeli warunki jazdy tego wymagają system można czasowo wyłączyć przyciskiemISG OFF umieszczonym na desce rozdzielczej. Gdy system jest wyłączony kontrolka w przycisku ISG OFF zaświeci się a samochód będzie zachowywał się jak cee’d nie wyposażony w system ISG.
Dla samochodów Kia cee’d napędzanych 1,6-litrowym silnikiem Diesla technologia ISG dostępna będzie w połowie roku 2009. W latach następnych systemy ISG stosowane będą także i w pozostałych modelach produkcji Kia.
Wersja 5-drzwiowa - cena ( PLN )COMFORTCOMFORT PLUSOPTIMUMOPTIMUM PLUS1.4 DOHC CVVT 109 KM - 5 M/T45 400 zł50 400 zł51 900 zł54 900 zł1.6 DOHC CVVT 126 KM - 5 M/T47 900 zł52 900 zł54 400 zł57 400 zł2.0 DOHC CVVT 143 KM - 5 M/T--60 400 zł63 400 zł1.6 CRDI VGT 90 KM - 5 M/T52 400 zł57 400 zł58 900 zł-1.6 CRDI VGT 115 KM - 5 M/T54 900 zł59 900 zł61 400 zł64 400 zł2.0 CRDI VGT 140 KM - 6 M/T--65 400 zł68 400 zł
Dopłata do wersji ciężarowej 1.500 PLN, ilość miejsc w wersji ciężarowej - 2 * 4 biegowa automatyczna skrzynia biegów dostępna dla silników benzynowych 1.6 / 2.0 DOHC* 4 biegowa automatyczna skrzynia biegów dla 1.6 CRDI 115 KM EX (wersje Optimum / Optimum Plus ) występuje w pakiecie z tempomatem w cenie 4 500 zł
Wersja 3-drzwiowa - cena ( PLN )OPTIMUMOPTIMUM PLUS1.4 DOHC CVVT 109 KM - 5 M/T51 400 zł54 400 zł1.6 DOHC CVVT 126 KM - 5 M/T53 900 zł56 900 zł2.0 DOHC CVVT 143 KM - 5 M/T59 900 zł62 900 zł1.6 CRDI VGT 115 KM - 5 M/T60 900 zł63 900 zł2.0 CRDI VGT 140 KM - 6 M/T64 900 zł67 900 zł** 4 biegowa automatyczna skrzynia biegów dostępna tylko dla silników benzynowych 1.6 / 2.0 DOHC4 biegowa automatyczna skrzynia biegów dla 1.6 CRDI 115 KM występuje w pakiecie z tempomatem w cenie 4 500 zł ( cena pakietu funkcjonalnego dla tej wersji - 2 000 zł)