Po wykluczeniu za nieregulaminowe przeróbki dotychczasowego lidera zawodów, faworytem do końcowego zwycięstwa stał się Kamil Raczkowski, który wyprzedza drugiego w klasyfikacji Rafała Grzesińskiego o 23 punkty.

Od początku sezonu organizatorzy wydali zdecydowaną walkę nieregulaminowym przeróbkom w samochodach kierowców ścigających się w markowym pucharze Kia Picanto. Postanowiono, że po każdych zawodach, poza standardowymi badaniami technicznymi odbywającymi się zgodnie z procedurą wyścigów tuż po zakończeniu zawodów, KIA Motors Polska wspólnie z Polskim Związkiem Motorowym przeprowadzi dodatkową, szczegółową kontrolę wytypowanych przez komisarzy technicznych samochodów.

Do badania po piątej rundzie wytypowano osiem Picanto. W samochodach zawodników: Igora Gregorczyka, Andrzeja Spławy-Neymana, Wojciecha Herbana i Pawła Poletyło stwierdzono niedozwolone regulaminem technicznym przeróbki. Kierowcy ci zostali wykluczeni z piątej rundy Kia Lotos Cup. Wcześniej, po Badaniu Technicznym odbywającym się na torze po zakończeniu wyścigów ZSS stwierdził niezgodność aut Macieja Steinjhofa i Dawida Filipowicza z regulaminem technicznym i wykluczył obu kierowców z drugiego wyścigu. Za niestosowanie się do poleceń sędziów w czasie wyścigu wykluczony został również Łukasz Patecki, podana po wyścigu informacja o wykluczeniu tego kierowcy za uchybienia techniczne była błędna.

Po wykluczeniach kierowców nastąpiły zmiany w klasyfikacji łącznej sezonu. Zdecydowanym liderem jest Kamil Raczkowski, który do końcowego zwycięstwa musi ukończyć oba wyścigi z dorobkiem nie mniejszym niż 54 punkty. Rafał Grzesiński, aby wyprzedzić kolegę musiałby dwukrotnie zwyciężać i liczyć na niepowodzenie Kamila Raczkowskiego.

Wszystko wskazuje na to, że dwa pierwsze miejsca na koniec sezonu są przesądzone, natomiast można oczekiwać emocjonującej walki o trzecią pozycję. Tu kandydatów jest co najmniej czterech, jednak największy dorobek punktowy, a więc i największe szanse na zajęcie trzeciego miejsca ma Maciej Ostoja-Chyżyński. Przed zakończeniem wyścigów niczego jednak nie należy przesądzać, zacięta walka będzie trwała do ostatniego zakrętu.

Tym bardziej, że rywalizację o awans w klasyfikacji zapowiadają wszyscy zawodnicy, Zbigniew Łacisz zamierza wykorzystać szansę awansu do pierwszej piątki, Klaudia Podkalicka postawiła sobie za zadanie atak na pozycję w piętnastce…

Ostatnia runda tegorocznych wyścigów Kia Lotos Cup zapowiada się bardzo interesująco!

Harmonogram finałów

Sobota, 6 październikagodz. 10.15: wyścig Formuła 2000 i interseria (15 okrążeń);godz. 11.15: wyścig formuła 1400 (13 okrążeń);godz. 12.15: wyścig finał B KIA LOTOS Cup (5 okrążeń);godz. 13.00: wyścigDSMP (3 godziny).

Niedziela, 7 października:godz. 10.00: Otwarcie zawodów;imprezy towarzyszące: pokaz driftu, pokaz jazdy motocyklem, bieg oldboyów z okazji 30-lecia Toru Poznań;godz. 11.30: wyścig Formuła 2000 i interseria (15 okrążeń);godz. 12.15: wyścig Formuła 1400 (13 okrążeń);godz.13.00: wyścig finał A Kia Lotos Cup (dwa biegi po 10 okrążęń); godz.14.15: wyścig Grand Prix Polski, grupa narodowa (dwa biegi: pierwszy 12 okrążeń, drugi - tylko Grand Prix Polski 12 okrążeń).

Zdjęcie: Terasa Cichacka (Automobilklub Wielkopolski)