Już w ubiegłym sezonie kierownictwo markowego Pucharu Kia Picanto podjęło zdecydowane działania mające zagwarantować, iż wszyscy startujący w wyścigach będą mieli równe szanse. Istotą pucharów markowych jest to, że wszyscy startujący dysponują samochodami o identycznych osiągach. Regulamin techniczny precyzyjnie określa co można w samochodzie zmienić lub regulować. Odstępstwa od tego regulaminu są porównywalne do stosowania dopingu w innych dyscyplinach sportowych.

Po stwierdzeniu niedozwolonych przeróbek w niektórych samochodach w pierwszym sezonie pucharu Kia Picanto, organizator wyścigów markowych zdecydował, aby po każdym wyścigu przeprowadzano dodatkowe badania techniczne wytypowanych samochodów.

W razie stwierdzenia niezgodności z regulaminem technicznym KIA Motors Polska nakładała kary wynikające z umów zawartych ze startującymi oraz kierowała wnioski do Głównej Komisji Sportów Samochodowych przy Polskim Związku Motorowym o wyciągnięcie stosownych konsekwencji wynikających z regulaminu sportowego.

Również i po ostatnim wyścigu sezonu okazało się, że nie wszyscy zawodnicy rozumieją na czym polega sportowa rywalizacja. Komisarze techniczni stwierdzili niedozwolone modyfikacje w samochodach Igora Gregorczyka i Macieja Steinhof. Zespół Sędziów Sportowych wykluczył kierowców z ostatniej rundy mistrzostw.

Obaj zawodnicy odwołali się od tej decyzji do Głównej Komisji Sportów Samochodowych. Po wnikliwym rozważeniu wszelkich danych dotyczących kwestionowanych części GKSS uznał za zasadne odwołanie Macieja Steinhof, stwierdzając, iż uznany za niewłaściwy wałek rozrządu w silniku jego samochodu jest zgodny z regulaminem technicznym Kia Lotos Cup. Zawodnikowi przywrócono punkty zdobyte w ostatniej rundzie i tym samym, Maciej Steinhof nie utracił tytułu Ii wicemistrza Polski.

W przypadku Igora Gregorczyka odwołanie zostało oddalone, a decyzja ZSS utrzymana. Dodatkowo, za kolejny start z zawodach w samochodzie przygotowanym niezgodnie z regulaminem zawodnikowi zatrzymano licencję sportową na rok.

WYNIKI KIA LOTOS CUP 2007

MiejsceKierowca (Kraj) Punkty1. Raczkowski Kamil 3232. Grzesiński Rafał3063. Steinhof Maciej2854. Ostoja-Chyżyński Maciej2615. Bakalarz Bartłomiej2476. Sikora Mariusz2377.Pakosiński Piotr2308. Kopański Maciej2269. Łacisz Zbigniew21110.Szurgot Jacek21011.Herban Wojciech20912. Poletyło Paweł 20113.Siudak Artur20114.Gregorczyk Igor19415. Spława-Neyman Andrzej 17216.Warlich Rafał16917. Podkalicka Klaudia 16518.Materzyński Piotr14419.Filipowicz Dawid14020. Kalicki Bartłomiej 13721.Korjat Bartosz12422.Zarzecki Krystian12123. Fronc Mariusz 10724. Wiśniewski Bartosz 10525. Fabijańska Jolanta9926. Furgał Aleksandra9727. Luberadzka Monika9728. Knaś Piotr9529. Senkowski Tomasz8830.Kijanka Michał8531. Olejniczak Patryk8132. Patecki Łukasz6533.Wójcik Piotr6034.Wilk Magdalena5135. Kamiński Paweł 4336,Szwarczyńska Izabella3837Bajerlein Karolina3538.. Ruszkowska Klara 3339.Osiecki Wojciech2740. Grzymała-Sojecki Jacek 2041.Sojecki Mariusz1342.Tadla Konrad743. Błaszkowski Łukasz 043.Proń Adam043.Dudzik Elżbieta043. Pałkowicz Jerzy 043. Dudzik Marek 0