W porównaniu z rokiem 2007 oznacza to wzrost na poziomie 26% i kontynuację trendu wzrostowego odnotowanego w poprzednich latach.

W dalszym ciągu bestsellerem jest cee’d, którego sprzedaż wszystkich 3 wersji nadwozia, od momentu wprowadzenia ich do polskich salonów, wyniosła 13 645 szt. W roku 2008 sprzedane zostało 7756 szt. tego modelu z czego 3858 szt. stanowiłcee’d sw, 3022 szt. cee’d oraz 876 szt. pro_cee’d. 7-letnia gwarancja, 5 gwiazdek w testachEuro NCAP oraz jakość wykonania robiąw tym wypadku swoje. pro-cee’d został w 2008 roku liderem w segmencie 3-drzwiowych kompaktów a generalnie model cee’d zajął zaszczytne 3 miejsce w całym segmencie C ustępując miejsca jedynie tak

silnym rywalom jak Focus i Astra. Firma Kia Motors Polska nie opierała jednak swojej ofensywy w minionym roku tylko na jednym modelu. Sprzedaż modeli terenowych koncernu Kia osiągnęła w 2008 roku niebagatelny poziom 1548 szt. w tym 1196 szt. stanowił objęty 7-letnią gwarancją Sportage i 352 szt. Sorento. Dało to wzrost o 123% w stosunku do roku 2007. Z bardzo dobrym przyjęciem klientów spotkała się także wprowadzona wdrugiej połowie roku zmodernizowana Kia Picanto FL oraz Magentis FL. Na uwagę zasługuje fakt, że przy 9% wzroście sprzedaży wszystkich samochodów osobowych w Polsce w stosunku do 2007 roku udział marki Kia wzrósł z 2,93% do 3,98%.

„Jesteśmy bardzo dumni z tego, że osiągnęliśmy najlepszy z dotychczasowych wyników sprzedaży. Rosnące zadowolenie klientów z naszych samochodów jest świetną motywacją dla naszych zamierzeń na przyszłość. Kia jest marką, która rozwija się bardzo dynamicznie i robi bardzo duże postępy w podnoszeniu jakości swoich modeli. Za wzrostem sprzedaży naszych samochodów kryją się także zmiany jakich dokonaliśmy w naszej sieci dealerskiej. Postawiliśmybardzo duży nacisk na jej rozwój i podnoszenie standardów.” - mówi Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska. „Dzięki tym zabiegom Kia ma dziś w wielu segmentach ugruntowaną pozycję i notuje stały wzrost sprzedaży, który już wkrótce zaowocuje miejscem w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się marek w Polsce” – dodaje Szyszko.

Kontynuując swoją ofensywę firma Kia Motors Polska wprowadzi na nasz rynek w 2009 roku kilka zupełnie nowych samochodów oraz dodatkowe wersje silnikowe obecnie oferowanych modeli. Zmiany i ulepszenia będą także dotyczyły polityki sprzedaży flotowej.

Jeszcze pod koniec stycznia w ofercie pojawi się cee’d ISG. Technologia ISG dostępna będzie dla cee’dów napędzanych silnikami benzynowymi (1,4 i 1,6 litra) oraz dla wszystkich trzech odmian nadwoziowych. System ISG powodować będzieautomatyczne wyłączenie silnika po zatrzymaniu samochodu w warunkach intensywnego ruchu miejskiego oraz szybki start jednostki napędowej wtedy, gdy już można kontynuować jazdę. Tym samym zmniejszał będzie zużycie paliwa i emisje spalin – nawet do 15 procent.

W lutym pojawi się w polskich salonach długo oczekiwana Kia Soul. Soul jest pięciodrzwiowym hatchbackiem z napędem na koła przednie, wysoką linią dachu oraz niezwykle długim rozstawem osi. Nabywcy będą mieli do wyboru silnik diesla lub benzynowy, oba o pojemności 1.6 litra. Samochód objęty będzie 5-letnią gwarancją bez limitu przebiegu km.

W marcu, podczas salonu samochodowego w Genewie, premierę będzie miało całkowicie nowe Sorento. Samochód pojawi się w polskich salonach pod koniec wakacji.

Również pod koniec wakacji klienci będą mogli dokonać zakupu Carnivala z nowym silnikiem 2.2 CRDI o mocy 150 KM.

We wrześniu podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem koncern Kia zaprezentuje kolejną ważną nowość. Światło dzienne ujrzy całkowicie nowy samochód z segmentu MPV. Auto produkowane będzie obok cee’da i Sportage w fabryce Kii na Słowacji. W Polsce samochód pojawi się z początkiem roku 2010.

Najważniejsze fakty z 2008 roku:

•Pod względem sprzedaży rok 2008 z liczbą 11 730 szt. samochodów był najlepszym w historii Kia Motors Polska (wzrost o 26 % w stosunku do 2007)•Od początku sprzedaży cee’d znalazł 13 645 nabywców w Polsce i ponad 187 000 w Europie•cee’d trzecim modelem w segmencie C (pro_cee’d liderem w segmencie3-drzwiowych kompaktów)•1548 szt sprzedanych w Polsce Sportage i Sorento daje 123 % wzrost w stosunku do 2007•Udział marki Kia w polskim rynku wzrósł z 2,93 %do 3,98 %•W 2009 Kia Motors Polska wprowadzi na rynek aż 5 nowości i planuje sprzedać 13 000 szt. samochodów.