Odświeżone i wydłużone nadwozie o nowoczesnej,zdecydowanej stylizacji, ulepszony zespół napędowy, bogatsze wyposażenie oraz jeszcze lepsze osiągi to najważniejsze cechy, dzięki którym ten elegancki, starannie wykonany samochód może stanowić przykład komfortowego iśrodka transportu dla pięciu osób.

Nowy Magentis 2009 jest dziełem koreańskiego zespołu projektowego pod kierownictwem głównego stylisty Kia Petera Schreyer’a i powstał w ramach kształtowania ‘nowego oblicza’ marki KIA. Dzięki dobrym własnościom jezdnym, obszernej kabinie oraz wysokiej jakości montażu i korzystnej wartości w relacji do cenynowy, 4,8-metrowy Magentis z napędem na koła przednie zyskuje wszelkie szanse zwiększenia atrakcyjności marki KIA dla klienteli segmentu D.

Aby przyciągnąć uwagę nabywcy, szczególnie europejskiego – Magentis 2009 pożegnał się ze swą tradycyjnie konserwatywną stylistyką, nabierając nowego, dynamicznego i wyróżniającego się wyglądu zarówno na zewnątrz jak i w środku.

- Uważam, że naszemu zespołowi projektowemu nowy Magentis po prostu bardzo się udał – twierdzi nieskromnie Peter Schreyer. Zwiększona długość nadwozia, nowa maska silnika, reflektory, lampy przeciwmgielne i zderzak z trzema wlotami powietrza oraz nowa pokrywa bagażnika plus lampy i zderzak tylny – wszystko to daje świetny efekt. Dla mnie Magentis 2009 to przykład trafionej równowagi pomiędzy agresywniejszym charakterem i zwiększoną wyrazistością wyglądu aestetyką nowego oblicza marki Kia.

Na nowy wygląd Magentisa składa się m.in. wydłużenie przedniego zwisu nadwozia o 45 mm i tylnego o 20 mm – a więc zwiększenie długości całkowitej do 4800 mm. Rozstaw osi, szerokość i wysokość pojazdu – odpowiednio 2720, 1805 i 1480 mm – pozostają niezmienione.

Na rynku polskim Magentis 2009 oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: Silver, Gold oraz Platinium. Pod maską znajduje się 2,0-litrowy Diesel o mocy 150 KM przy 3800 obr/min i momencie obrotowym 305 Nm w zakresie 1800-2500 obr/min (+10 KM w stosunku do poprzednika) spełniający wymogi normy emisji spalin Euro 4 i współpracujący z sześciostopniową skrzynią manualną albo czterostopniową przekładnią automatyczną. Skrzynia automatyczna wyposażona jest w tryb pracy sportowej (‘Sport Mode’) oraz w system manualnej, sekwencyjnej zmiany przełożeń.

We wnętrzu Magentisa uwagę zwraca zmodernizowana tablica przyrządów i zestaw wskaźników, konsola centralna, oprawa ścieżki selektora automatycznej skrzyni biegów, a także nowe tkaniny obiciowe oraz kolorystyka wystroju. Zestaw wskaźników umieszczony został w trzech cylindrach. Ścieżka selektora „automatu” zyskała owalną oprawę, wykończoną w chromie i matowanym aluminium.

Nakładka deski rozdzielczej pozostaje matowo czarna – lecz jej dolne powierzchnie oraz inne elementy tapicerskie wnętrza i siedzenia dostępne są także w materiale typu zamszowego – jednolicie czarne albo – czarno-szare.

Dominujące miejsce w konsoli centralnej Magentisa 2009 zajmuje fabryczny odbiornik radiowy RDS z odtwarzaczem CD/MP3 oraz portem AUX dla zewnętrznych źródeł dźwięku.

Pokaźne wymiary kabiny pasażerskiej „starego” modelu zostały w pełni zachowane, jest więc w niejdosyć miejsca, by komfortowo pomieścić pięć osób, które do dyspozycji mają 425 litrów pojemności bagażowej (+ 5 litrów więcej niż poprzednio).

- Magentis 2009 wyraźnie wzmacnia naszą obecność w segmencie D i jestem pewien, że jest to dobra demonstracja sloganu "Power to Surprise" wobec obecnej i przyszłejklienteli marki Kia – mówi Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska. Dzięki poważnym zmianom i modyfikacjom w każdej praktycznie kategorii – stylizacji, osiągów, komfortu, jakości oraz bezpieczeństwa jestem przekonany, że nowy Magentis 2009 staje się coraz bardziej interesującą ofertą na rynku, nie mówiąc już o 150-konnym Dieslu czy ‘specjalnie europejskim’ siedzeniom i wystrojowi wnętrza.

Nowy Magentis 2009 produkowany jest w koreańskim zakładzie KIA Hwasung 3. Samochód dostępny jest w ośmiu kolorach nadwozia, w tym dwóch nowych – brązowym Metallic Bronze oraz niebieskim Inky Blue. Pozostałe popularne kolory – czerwony Charming Ruby Red, srebrny Bright Silver, perłowy White Pearl, czarny Ebony Black, biały Clear White i szary Midnight Grey – nie ulegają zmianie.

Na rynkach europejskich nowy Magentis 2009 objęty jest trzyletnią gwarancją producenta bez kilometrowego limitu przebiegu i także 3-letnim programem pomocy drogowej (roadside assistance) oraz sześcioletnią gwarancją perforacyjną nadwozia.

KIA Magentis 2009 dostępny jest już w ponad 50 punktach dealerskich KIA na obszarze całego kraju, a jego cena podstawowa wynosi 64 900 złotych.

CENY W POLSCE

DANE TECHNICZNE

Silnik:Typ silnika2,0 CRDI VGTCylindry4Pojemność skokowa (cm3):1991Moc (KM / obr./min):150 /3800Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min):305 / 1800 - 2500Własności eksploatacyjnePrędkość maksymalna (km/godz.):201Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s):10,3Zużycie - miasto/poza/średnio (l/100 km):7,8 / 4,9 / 6,0Rozmiary i nośnośćBagażnik(l):495Pojemność zbiornika paliwa (l):62Masa pojazdu. / dopuszczalna (kg):1528 / 2045Wymiary zewnętrzne:a) długość (mm):4800b) szerokość (mm):1805c) wysokość (mm):1480d) rozstaw osi (mm):2720d) rozstaw kół przednich / tylnych (mm):1558 / 1552