Do udziału w 17 kategoriach konkursu zgłoszono ponad 3230 produktów z 49 krajów świata, a nominację do nagrody w sekcji ‘Automobile Transport andCaravan’ otrzymała wchodząca właśnie na rynek Kia Soul.

Zadowolony oczywiście z przyznania Soulowi nagrody ‘red dot’ Naczelny Projektant-Stylista Kia Motors, Peter Schreyer powiedział:

- Nasze zespoły projektowe w Korei, Kalifornii i Europie mogą być dumne z tak prestiżowego wyróżnienia. Strategia projektowa Kia koncentruje się na wyróżniających się rozwiązaniach produktowych i kreowaniu estetyki charakterystycznej dla marki Kia. Ta nagroda jest dowodem uznania dla determinacji Kia, aby włączyć design w poczet kluczowych elementów korporacyjnego DNA.

Międzynarodowe jury konkursu 'red dot’ ocenia każde zgłoszenie pod dziewięciomagłównymiwzględami: innowacyjność, funkcjonalność, jakość formalna, ergonomia, trwałość, efekt emocjonalny, dostępne akcesoria produktowe, łatwość użytkowania oraz stopień oddziaływania na środowisko naturalne.

Zespół sędziowski ‘red dot’ Design Award na rok 2009 składał się z 29 niezależnych designerów, projektantów i nauczycieli akademickich reprezentujących praktyczniewszystkie dziedziny kreatywności. Pod względem narodowościowym skład jury nawiązywał do różnorodności rozpatrywanych zgłoszeń i obejmował profesjonalistów przybyłych m.in. z Meksyku i Szwecji, Chile i Izraela czy też z Finlandii i Korei Południowej.

‘red dot’ Design Award jest główną nagrodą w największym światowym konkursie wzornictwa przemysłowego. Jego początki sięgają roku 1955, a w skali międzynarodowej – roku 1991. Wielkim promotorem konkursu jest prof. dr Peter Zec współpracujący z Design Zentrum Nordrhein Westfalen w Essen, zlokalizowanym w dawnej kopalni węgla Zeche Zollverein. Jej centralny budynek został pod koniec lat 1990 przebudowany przez słynnego brytyjskiego architekta Normana Fostera i znany jest obecnie jako ‘katedra kultury przemysłowej’ – przyciągając corocznie ponad 140.000 zwiedzających.

- Kia Soul daje odpór konwencjom, dając nabywcy swobodę stylu, sposobu i siły ekspresji – mówi Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska. Jest to całkowicie nowy pojazd miejski, który wprost prowokuje by przemyśleć to wszystko, co utkwiło do tej pory w świadomości na temat marki Kia.

Nagroda ‘red dot’ niewątpliwie zwiększy rozpoznawalność marki Kia, jeszcze bardziej wzmacniając jej pozycję na rynku. Soul natomiast ilustruje zmianę image Kia w kierunku firmy zorientowanej na design i oferującej produkty stanowiące przedmiot aspiracji potencjalnego nabywcy. Kia nie ukrywa przekonania, iż już po pierwszym kontakcie z Soulem klienci znajdą się pod wrażeniem stylu, kolorystyki i jakości wykonania.

Kolejnym zaskoczeniem może być obszerność przestrzeni dla pasażerów w połączeniu z komfortem miejsca kierowcy i szczególna atmosfera niecodzienności.

Ceremonia wręczenia tegorocznych nagród ‘red dot’ odbędzie się 29 czerwca w Aalto-Theater Essen. Nagrodzone produkty będą eksponowane przez okres jednego miesiąca w Design Zentrum Nordrhein Westfalen począwszy od 30 czerwca bieżącego roku.

W roku 2009 nagroda ‘red dot’przyznana została w 17 następujących kategoriach:

1) salon i sypialnia;2) dom i kuchnia;3) zastawa stołowa;4) łazienki i urządzenia klimatyczne;5) lampy i oświetlenie;6) piękny ogród;7) sport i gry zespołowe;8) moda i pokrewne akcesoria;9) zegarki i biżuteria;10) architektura i wystrój wnętrz;11) biuro i urządzenia biurowe;12) przemysł i rękodzieło;13) nauka i medycyna;14) samochody, transport i mobilne mieszkania;15) popularna elektronika i technika utrwalania zdjęć;16) łączność i komunikacja;17) świat komputerowy.