Niedawno wspominaliśmy o nowym dziecku koreańskiego producenta, elektrycznym Ray EV. Już dziś wiemy, że auto trafi do produkcji. Kia zdradziła też dane techniczne modelu Ray EV.
Ray będzie zasilany silnikiem elektrycznym o mocy 68 KM. Czerpie on energię z litowo-jonowo polimerowej baterii 16,4 kWh. Jej żywotność oszacowano na 10 lat. Umieszczono ją pod tylnym siedzeniem i podłogą auta.
Ray EV jest cięższy od wersji benzynowej o 187 kg, ale jego jednostka generuje 167 Nm. Duży moment obrotowy pozwala na sprawne rozpędzanie auta. Sprint do setki zajmuje mu 15,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 130 km/h.Czas ładowania jest zbliżony do innych pojazdów elektrycznych i wynosi sześć godzin przy 220 voltach, a w punkcie szybkiego ładowania skraca się do 25 minut. W pełni naładowana bateria pozwoli przejechać 139 km.Przy hamowaniu auto odzyskuje energię, za pomocą hydraulicznego systemu. Kia Ray ma kilka systemów bezpieczeństwa, między innymi VDC, HAC oraz sześć poduszek bezpieczeństwa.Konstrukcja wersji elektrycznej modelu Ray została opracowana tak, by auto mogło zjeżdżać z tej samej linii produkcyjnej, co wersja benzynowa. Obecnie w Korei użytkownicy elektrycznych pojazdów mają do dyspozycji 500 punktów do ładowania aut, a do końca 2012 ich liczba ma wynieść 3100.